India-Nepal-India

• Arie

Beste mensen,

In oktober en november willen wij een trip maken naar india, met daarbij een uitstap naar Nepal. Nu is er al het e.e.a. geschreven op dit forum en op het internet over visums (double entry), maar het is me toch niet echt duidelijk.

Concreet is mijn vraag: kunnen we vanuit Varanasi naar Kathmandu en een week of 2 later weer terug India in? En zo ja, moeten we daarvoor dan nog apart iets aanvragen, of is een 3-maands visum voldoende?

Misschien iemand die hier ervaring mee heeft en ons hierbij kan helpen?

Alvast bedankt!

• Rob

Arie,

Op de site van het visumbureau staat het wel enigszins helder:

http://www.indianvisaservice.nl/images/user/forms/FAQTouristVisa.pdf

Zoals ik het begrijp:

Je hebt een visum met multiple entry nodig en bewijs van vliegtickets / itinerary.

Zelf geen ervaring mee.

Rob

• kees m

kijk zoals eerder vermeld op dit forum op

www.mha.nic.in

staat er erg duidelijk.

was goede tip van robert geloof ik

grjes kees m

• T.o.m.

Het is duidelijk op die site, maar ja wat kan je verwachten onder Indiase omstandigheden. Veel kan dan ook afhangen van het humeur van de betreffende beambte, of dat er misschien een kopje tee gedronken dient te worden…….

Als ik het goed begrijp kan je niet simpel weg naar Nepal en dan binnen 2 maanden terug tenzij: je een of andere special endorsement hebt op je visum? Er is een stukje over toeristische bezoeken van buurlanden, maar ik snap het niet helemaal. Lijkt me een redelijke puinhoop als je niet meer 1-7 weken naar nepal kan, want dat is een enorme stroom toeristen die dan zouden stranden als ze het niet goed geregeld hebben.

eerlijk gezegd snap ik de theorie niet helemaal, maar misschien dat het in de praktijk gewoon gaat?

• femke

is geen probleem! Wij zijn vorig jaar vanaf varanasi naar kathmandu gevlogen met een enkeltje. In Kathmandu regel je visum op vliegveld - heb je wel 1 of 2 pasfoto's voor nodig- en na 3 weken zijn we van kathmandu weer terug naar india gevlogen. Simpel!

Succes.

• T.o.m.

Femke, dat is heel fijn. Zo heb ik het ook diverse keren gedaan.

Echter, de regeltjes zijn dus onlangs (begin dit jaar?) veranderd: verlaat je nu India, mag je pas 2 maanden later er weer in (als je een visum hebt).

Vandaar alle verwarring op dit moment.

• Rob

Femke,

Om precies te zijn:

Je bent weer terug naar India gevlogen voor een doorvlucht?

Of ben je verder in India gebleven op basis van een multiple entry?

Daar ging de vraag over, niet over visums aanvragen bij aankomst in Nepal.

Rob