overnachten internationaal vliegveld Delhi

• Kirsten

Hallo,

Ik wil jullie graag het volgende probleem voorleggen en ik zou graag horen wat jullie denken dat ik het beste kan doen. Ik vlieg 26 augustus van Kathmandu naar Delhi, aankomst om 18.00 en de volgende dag om 13.30 verder naar Londen. Dat betekent dus dat ik een nacht in Delhi op het vliegveld moet doorbrengen. Zijn er hotels achter de douane om te overnachten of kan ik beter een visum regelen en in de stad overnachten? Is het ook een optie om de hele nacht op het vliegveld door te brengen, ook al is dat even flink afzien of is dat iets wat jullie echt afraden?

Groetjes Kirsten

• Rob

Kirsten,

Van 18.00 tot de volgende dag 13.30 op het vliegveld doorbrengen lijkt mij geen optie.

Er zijn wel hotels in de buurt van het vliegveld, niet “achter de douane”.

Een hotel in de stad lijkt mij een betere optie.

Je hebt een transitvisum nodig, van tevoren regelen.

Niet bij aankomst verkrijgbaar, voor zover ik weet.

Rob

• KeesS

Kirsten, deze info vond ik op www.

Retiring Rooms & Dormitory

9 retiring rooms are available at Terminal I and two rooms are provided at Terminal II. Dormitory facilities are also available at both the terminals. Children below 12 year are allowed without extra charges.

http://www.exploredelhi.com/airport.

Ik weet alleen niet van wanneer deze info is.

In mijn oude LP staat er ook iets over in: > Delhi>places to stay> the airport.

Ik heb 1x een nacht in transit gezeten op IGA Airport (oude situatie) en dat was erg lang.

Persoonlijk zou ik een hotel nemen in de stad en lekker even op neer gaan, eten, slapen en 's morgens weer naar de airport. Wil je niet helemaal naar de stad bij het vliegveld is bijv. ook hotel Star. Goed te doen.

Je hebt dan wel een visum nodig. Of er een transitvisum bestaat en hoe lang dat geldig is weet ik niet.

• Rob

Kees,

Ik ben geen visumdeskundige, put uit mijn geheugen.

Een transitvisum is voor India verkrijgbaar voor maximaal 72 uur a 25 euro.

Het staat mij vaag bij dat je dat maximaal 14 dagen van tevoren kunt aanvragen, anders is het visum alweer verlopen.

Of je een transitvisum alleen nodig hebt als je het vliegveld verlaat of ook als je overstapt weet ik niet meer.

Is eerder op dit prikbord aan de orde geweest.

Of je bagage dan automatisch doorvliegt of niet.

Of dat je eerst door de douane moet om je bagage op te halen.

Et cetera.

Goed uitzoeken dus hoe dit precies zit.

Rob

• Marielle

Op tien minuten afstand van international airport is een hele rits hotels te vinden. Ik heb afgelopen week in Eurostar International geslapen en dat was oke, geen low budget, maar middenklasse. Als je niet voor één avond de chaos van Delhi in wil, zou ik dit doen. Over transitvisums weet ik helaas niets. Succes.

• Kirsten

Bedankt voor het meedenken!

Ik heb het vliegveld zelf gemaild en zij kwamen met de suggestie om een lounge te boeken voor een paar uur zodat ik een beetje kan slapen en de rest van de tijd probeer ik mezelf maar te vermaken op het vliegveld.

Groetjes

• Rob

Kirsten,

Jezelf urenlang vermaken op het vliegveld in Delhi?

Ik wens je veel sterkte.

Rob

• kees m

delhi is helemaal vernieuwd

zowel domestic als international

je weet niet wat je ziet zo moooooiiiiii

grjes kees m

• Ineke M

Ben heel benieuwd!!! Ben vorige week nog gevlogen vanaf het oude vliegveld. Dat was toen al aardig gestript, omdat er vanaf de 28ste voor het laatst op gevlogen zou worden. De volgende keer dus via het nieuwe vliegveld!!!

Ineke

• PeeJee

Mooi?!?!?! In ieder geval modern…. verder heel weinig te doen, op koffie drinken na en denk eraan voor je de douane doorgaat, dat je je rupees hebt omgewisseld want na de douane mogen alleen indiers nog wisselen (heb hier destijds nog een klacht over ingediend, ben benieuwd wat daarmee is gebeurd).

Gelukkig vonden we een aardige indier die onze 4000 rupees voor ons wilde wisselen in dollars (de euro's waren op). Maar verder alles behalve een inspirerende plek… nationaal vliegveld is trouwens WEL ok, meer winkeltjes, eetgelegenheden en zelf witbier uit de tap (a 6 euro per glas, maar wel lekker).

Cheers PJ