Vliegen via Heathrow

• VideJo

Ik heb een optie genomen voor een reis van 29 dagen naar Zuid India.

Ik verheugde mij er al erg op, totdat ik las, dat ik via Heathrow zal moeten vliegen. Met BA of Lufthansa.

Nu herinner ik mij enige negatieve ervaringen mensen op dit prikbord met betrekking tot het vliegen met BA en/of via Heathrow.

Klopt dat? Of is het nu beter?

• Sundri

Ik heb 5 x met BA gevlogen en de service was toen goed, maar dat is al een paar jaar geleden. Ik weet niet hoe groot je bent, maar bij BA heb je in ieder geval weinig beenruimte. Zelfs ik had dat en ik ben maar klein van stuk.

Verder is er de laatste tijd veel onrust bij BA (o.a. stakingen), omdat BA financieel in zwaar weer zit. Daarom zou ik nu voor een andere maatschappij kiezen. Zelf vlieg ik nu met Emirates, die sinds afgelopen mei niet alleen vanaf Dusseldorf, maar ook vanaf Amsterdam vliegt en Emirates biedt mooie prijzen naar (o.a.) Chennai. Zelf heb ik rechtstreeks via de boekingssite van Emirates geboekt, dat is goedkoper dan via een andere boekingssite. Emirates doet het economisch prima; geen risico op een faillissement en de service schijnt uitstekend te zijn. Zeer moderne vliegtuigen.

• VideJo

Het is een georganiseerde groepsreis, dus er is niet veel te kiezen. Je doet het of je doet het niet.

• Rob

Jo,

Zelf heb ik de Djoser groepsreis Zuid-India gedaan via Heathrow in 1995 (2e keer India).

Ik kan mij daar weinig van herinneren, behalve dat ik compleet in de war raakte van 2 x tijdsverschil.

Amsterdam > London is maar 10 minuten vliegen dacht ik volgens mijn horloge, en vervolgens 4 uur wachten op de doorvlucht.

Mijn horloge een uur verder zetten hielp niet.

Hoe laat je dan aankomt in Mumbai en hoe lang je moet wachten voor de doorvlucht naar Chennai weet ik ook niet meer.

Wel dat het ongeveer 's nachts was, het was al donker.

Met welke maatschappij ik vloog weet ik niet meer, ik vind ze allemaal even erg.

Maar gewoon een noodzakelijk kwaad om je snel te verplaatsen van A naar B.

De hele route weet ik nog precies, dat heb ik allemaal wel onthouden.

Schitterende reis.

Gewoon boeken.

Rob

ps Welke reis heb je op het oog?

• erik

Het is een beetje heisa daar, ook al omdat de terminals zo ver uit elkaar liggen en niet alles even goed is aangegeven. Maar je hebt meestal tijd genoeg, er zijn restaurantjes en schone toiletten, ze verstaan je (:)) en uiteindelijk komt het wel goed daar. Laatste vlucht moest op het stukje naar huis (Londen Amsterdam) ineens ook de handbagage het ruim in. Ik kon nog net mijn camera en mijn moneybelt met paspoort eruit vissen, anders had ik op schiphol een probleem gehad, zo zonder paspoort….

• KeesS

Heathrow is erg groot. Het is van belang om te weten met welke maatschappij je vliegt: vlieg je met BA van Amsterdam naar Heathrow en met BA naar Delhi dan kun je op dezelfde terminal blijven. Moet je wisselen van maatschappij dan moet je volgens mij ook wisselen van terminal, en die liggen ver uitelkaar. Dan is de overstap tijd van belang. Persoonlijk vlieg ik nooit met BA omdat ik het geen fijne maatschappij vindt en er vaak wat aan de hand is. Ik boek nooit tickets via Heathrow omdat het vaak een chaos is en de boel ver uit elkaar ligt. Lufthansa, via Frankfurt waarschijnlijk, zou voor mij een betere optie zijn. Maar bij een groepsreis heb je daar waarschijnlijk weinig over te vertellen. In ieder geval is Zuid India wel de moeite waard.

• dr. Khan

Overstappen of Heathrow heb ik vele malen gedaan. Dat die terminals uitelkaar liggen zie ik zelf niet als een probleem, als je maar de juiste bus hebt, en als je de borden volgt mag dat geen moeilijkheden opleveren. BA neem ik zelf niet meer nadat men een koffer naar Singapore had gestuurd, ik een paar dagen later naar Chennai terug moest om zelf die koffer op te halen, ik vervolgens in een paar dagen 5-keer op en neer ben gereden naar het vliegveld (variërend van 8 uur ‘s ochtends tot 2 uur ’s nachts) en uiteindelijk dank zij de douane mijn spullen nog terug heb gekregen. De BA-staf op Chennai bestond in 2006 uit een aantal lui die of onvindbaar waren, of totaal incapabel of bang waren voor hun (onvindbare) chef. Dit afgezien van de inderdaad krappe beenruimte, en de arbeidsonrust in de UK.

• VideJo

Daar was ik al bang voor . . . Maar zoals gezegd heb ik geen keus. Ik wacht dus maar af, welke maatschappij het uiteindelijk wordt.

• dr. Khan

erik Schreef:

> Laatste vlucht moest op het stukje naar

> huis (Londen Amsterdam) ineens ook de handbagage

> het ruim in.

Engelsen reageren m.i. een beetje “te” op dreigingen. Schoonfamilie had het ongeluk naar India te vliegen op de dag dat die mafketels zich te pletter reden tegen de terminal van Glasgow. Een paar uur vertraging, ook alles in de ruimbagage, met dien verstande dat die bagage “natuurlijk” ook nog een paar dagen in Engeland achterbleef. Daar sta je dan met alleen een paspoort in Hyderabad.

• hannah

Ik ben een roker, helaas. En op Heathrow is geen enkele mogelijkheid om een sigaretje te roken. Geen rookruimte te bekennen. Dat vind ik een nadeel als je 4 uur moet wachten, ik heb vakantie en een sigaretje hoort daar bij. Maar goed, niet iedereen rookt, wilde het toch even melden.

Ik ga in dec. naar Chennai en heb gezien dat de Emiraten verreweg het goedkoopst zijn dit jaar. Vorig jaar was dat BA. Maar die is nu veel duurder.

Ik boek altijd via Govolo, goede service en kortingen. Maar nu lees ik dat rechtstreeks boeken via Emiraten ook goedkoop is.

Ik zal eens vergelijken.