Goa

• elisabeth

Hallo allemaal,

Eindelijk hebben wij de beslissing genomen om in Jan. of Feb. 2011 voor 3 weken naar Goa te gaan. Omdat er weer charters naar Goa gaan, zullen wij daar waarschijnlijk gebruik van maken. Alleen een ticket boeken en dan ter plekke accomodatie zoeken durven wij om eerlijk te zijn toch niet zo goed aan. Ik weet ook niet wat goedkoper is. Zag ook door de bomen het bos niet meer vandaar ook de beslissing om met een charter te gaan. Nu kan je in noord of in zuid Goa voor accomodatie kiezen. Wat kunnen we het beste doen, het Noorden of het zuiden : wij houden van mooie stranden (niet al te druk) marktjes, gezellige restaurantjes, ach jullie herkennen dit waarschijnlijk wel. Misschien dat jullie, met al je ervaring in Goa ons nog wat advies kan geven.

Ik hoop iets van jullie te horen.

Dank je wel.

• janus

Als er naar charters naar een bestemming gaan, is dat een reden voor mij om niet naar die besteming te gaan.

• Rob

Elly,

Ik vermoed dat weinig mensen op dit prikbord ervaring hebben met chartervluchten naar Goa.

Zelf ben ik op een viertal stranden geweest en vond Palolem het leukst.

Het grote voordeel van Goa tov de rest van India is dat alles heel bereisbaar is in korte tijd.

Boek dus maar wat en neem ter plekke een lokale bus of taxi om andere stranden te bekijken.

In drie weken heb je daar alle tijd voor.

Misschien moet je een beetje in het midden gaan zitten, in de buurt van het vliegveld.

Een dagje Panjim / Old Ga is ook de moeite waard.

Rob

ps voor mooie stranden met een Portugese sfeer kun je beter naar de Algarve gaan

• Rob

Janus,

Zo'n opmerking heeft Elly niets aan.

Ik hoef ook niet zo nodig met chartervluchten naar Goa.

Maar als er mensen zijn die daar wel voor kiezen zijn er best tips te geven.

Rob

• jacolien

hallo Elly.

Wij gaan al 12 jaar naar goa.

Altijd in zuid in het dorpje cavelossim.

Het is daar nog heerlijk rustig, leuke restaurantjes en mooie stranden waar je ook heerlijk kunt eten. nog geen massa toerisme daar.

Ik kan je dat rustig aanbevelen.

Colva, cavelossim.mobor zijn allemaal leuke plekken in zuidgoa.

als je bij cheaptikits boekt ben je voor een retour brussel goa met 2 keer overstappen 600,00 kwijt.

suc6.

gr. jacolien

• kees m

Hallo,

Gaan ook al 12 jaar naar Goa.Gaan altijd voor vier-vijf maanden.Vinden het nog steeds erg leuk.Vanuit Goa doorkruisen we geheel India.

Weer altijd goed tussen november en mei.Geen regen en lekker droog warm.

Zitten tussen Candolim en Calangute in een heel leuk appartement.

Zeer rustig en overal dichtbij.

En dat gezeur van velen hier over massatoerisme !!!!!!!!

Nee in Griekenland,Spanje,Frankrijk,Italie en noem maar op met z`n allen lekker

op elkaar.

kijk maar eens op www.appartement-in-goa.mysites.nl

en wwelkom in Goa

grjes Kees M

• elisabeth

Hallo Kees,

Begin alweer te twijfelen of we wel een charter moeten nemen. Maar even over die appartementen; zijn die evt. ook in Jan.of Feb te huur.

Grt.

Elly

• Sundri

Ik zou in ieder geval geen charter nemen, die vliegen niet dagelijks en zijn bovendien nogal duur. En in het verleden kwam het voor dat als de charter niet vol zit, ze gewoon een kleiner vliegtuig inzetten, dat halfweg moet tanken. Aanrader: gewoon een lijnvlucht nemen naar Mumbai (je kunt zoeken via b.v. www.chase.nl, een goede zoeksite, maar geen boeksite) en een binnenlandse vlucht naar Goa. Binnenlandse vluchten in India kun je al voor weinig geld boeken via b.v. www.cleartrip.com. Tussen de vluchten in Mumbai zou ik een minimum houden van circa 4 tot 5 uur, rekening houdend met mogelijke vertragingen. Er rijdt een shuttlebus tussen de international airport en domestic.

• elisabeth

Hallo Sundri,

Met ongeveer hoeveel reis/vliegtijd moet ik rekening houden?

• Sundri

Dat kun je zelf wel zien als je een check doet op de websites, die ik hiervoor heb genoemd. Daar staan de exacte tijden bij. Heb je mooi aansluitende vluchten, dan moet je uitgaan van circa 12-13 uur naar Mumbai (vanaf Amsterdam, Brussel of Dusseldorf met één overstap, afhankelijk van de maatschappij waarmee je vliegt; rechtstreeks vliegen is wel duur) en nog circa een uur van Mumbai naar Goa + wachttijd/overstaptijd in Mumbai.