Nederlandse vrouwen verkracht in India

• Ineke M

Nee, verkrachting is nooit goed te praten. Ook niet bij naieve schaars geklede blondjes…..

Ander verhaal is dat het niet echt slim is om als schaars gekleed blondje naar India te gaan. Maar,…uit het verhaal is zowel de haarkleur als de kleding van de dames niet af te leiden.

Wat wel af te leiden is uit hete verhaal is de naïviteit van de dames….gewoon door reizen en geen aangifte doen?????

Maar goed, voor de meeste situaties geldt dat je vanaf de kant altijd anders (rationeler) handelt dan als het jezelf overkomt.

Ineke

• Dick

kataraja Schreef:

——————————————————-

> Je probeert verkrachting goed te praten

Nee, maar ergens is het IN DIT GEVAL ook een beetje de eigen schuld van die vrouwen…

En als je echt mishandeld en verkracht bent, huppel je daarna niet vrolijk vakantievierend verder!(:D

• kararaja

Het is dan ook nooit maar dan ook nooit de schuld, en ook geen beetje, van de verkrachte. Ik ben een man van 50 en ben 40 jaar geleden ook verkracht, en ik huppel ook al 40 jaar zonder ooit aangifte gedaan te hebben ook rond,(jouw woorden). En geloof mij dick er gaat geen dag voorbij dat ik er niet aan denk. Nooit maar dan ook nooit is het de schuld van de verkrachte K.LOOTZAK!!!

• Ineke M

Hallo Kataraja,

Naar verhaal van jou! Ben het ook met jou eens dat het nooit de schuld van de verkrachte is. Maar,….je kunt een kind van 10 dat door moet met zijn leven niet vergelijken met twee jonge dames die verder gaan met hun vakantiereis. Dat is echt appels met peren vergelijken. Los daarvan denk ik dat mensen irrationele keuzes maken op dit soort momenten en wie ben ik om daar over te oordelen.

Ineke

• Rob

Ineke,

Natuurlijk is een slachtoffer van verkrachting nooit de schuldige.

Al loop je als vrouw naakt over straat, dan is dat geen vrijbrief voor mannen om je aan te randen of te verkrachten.

Wel vind ik dat er een eigen verantwoordelijkheid is.

In sommige situaties loop je meer risico dan in andere.

De meeste verkrachtingen worden niet gepleegd door vreemde mannen die uit de bosjes springen.

Maar vinden plaats door bekenden, zoals in dit geval ook.

Dan is het een wisselwerking tussen dader en slachtoffer.

Dat beide vrouwen in eerste instantie geen aangifte gedaan hebben bevreemd mij nu eigenlijk ook niet.

Ik ben het met je eens dat je in dit soort situaties irrationale keuzes kunt maken.

Wat mij het meest verbaasd heeft in dit bericht is dat het om twee vrouwen ging.

Die elkaar blijkbaar totaal niet ondersteund hebben.

Het blijft een vreemd verhaal voor mij.

Rob

• Ineke M

Tja, eerst impuls is toch dat er een verhaal achter zit. Een uit de hand gelopen flirt/verliefdheid??

Hoe dan ook, het klinkt vreemd en roept een groot aantal vragen op.

Ik kan het er wel heel mooi neerzetten, maar mijn eerste reactie was ook een van ongeloof (en nog).

Er lijkt een grote mate van eigen verantwoordelijkheid in te zitten.

Andere kant is dat wij het hele verhaal niet kennen en waarschijnlijk ook nooit zullen horen (en zo ja, dan gekleurd)

Maar mensen blijven boeiend!

groetjes,

Ineke

• karel

Als dit echt was gebeurd dat lijkt het me sterk dat je nog gezellig verder rondreist en pas maanden later terug keert?!?!?!? Denk dat deze meiden uit zijn op publiciteit. Weet bijna zeker dat iedereen met het eerst volgende vliegtuig terug zou komen.