Nederlandse vrouwen verkracht in India

• Rob

Beste mensen,

Dit las ik vandaag in de e-mail editie van Elsevier.

Citaat:

Twee Nederlandse vrouwen zijn tijdens een rondreis door India 45 dagen achter elkaar verkracht door twee Indiase mannen nadat die hun paspoorten hadden afgepakt. De twee mannen deden zich voor als gidsen.

…….

De Nederlanders reisden verder naar het oosten van India en Bangladesh zonder aangifte te doen.

Hoe serieus moeten we dit soort berichten nemen?

Rob

ps Eigenlijk bedoel ik: hoeveel verantwoordelijkheid moeten wij voor het gedrag van onze landgenoten dragen?

• Ineke M

Hoi Rob,

Ik geloof niet dat ik verantwoordelijk ben voor het gedrag van mijn landgenoten (om met het laatste te beginnen).

Verder vind ik het een vreemd verhaal. Je maakt toch niet de hele rondreis af en laat je misbruiken alleen om dat de jongens je paspoort hebben?? En dan ga je daarna vrolijk verder reizen??

De gidsen waren van dezelfde leeftijd als de vrouwen (tussen de 23-25). Dat zegt verder niet zoveel, maar je zou kunnen denken dat er op een andere manier gestart is (vakantieliefde of een flirt?).

Hoe dan ook, als er maar een beetje van waar is, dan is dat wel ernstig (en naief van de meiden).

Ineke

• T.o.m.

Ik zou denken, je komt als vrouw niet met zo een verhaal naar buiten als het niet waar is?

Een uit de hand gelopen vakantieflirt/ vakantieliefde waar nadien sprake is van verkrachting, zou kunnen.

Wat ik wel begrijp is, dat de vrouwen geen aangifte in India hebben gedaan, stel je het al voor….

(zelfs als er wat van mij gestolen wordt, blijf ik indien mogelijk zo ver mogelijk vandaan van de politie)

• kataraja

Gebeurt wel vaker in India, dat westerse vrouwen verkracht worden in India, maar dit wordt angstvallig uit de pers gehouden. Stel je voor een “smet op het blazoen” van amazing India!!

• kees m

Kijk maar eens in de archieven van www.navhandtimes.com

Daar zie je ook ,dat het toch regelmatig voorkomt.

Hele rellen geweest tot in Parlement ivm Hoe veilig s Goa.

Trouwens aan den lijve ondervonden, dat je (moet wel voor verzekering)

beter niets kunt aangeven van dat iets gestolen is

Halve dag op pol. buro gezeten om geld wat gestolen was aan te geven.

Na verschillende uren kwam hoogste baas om ons te vertellen dat het geld NIET gestolen was , maar VERLOREN.

Bij goedkeuring door ons wilde men wel een verklaring maken ( Mysore).

grjes Kees M

• Rob

Kataraja,

Ik heb dit berichtje niet geplaatst vanwege de verkrachting van Nederlandse vrouwen in India.

Verkrachting van vrouwen komt over de hele wereld voor, haalt de nieuwskoppen niet.

Wat mij verbaast is dat zij dit met z'n tweeen 45 dagen vol hebben kunnen houden.

Zonder aangifte te doen, gewoon verder reizen.

Hun Nederlandse vrienden hebben er vervolgens bij hun er op aangedrongen om aangifte te doen.

Met als gevolg dat hun ervaring in de internet editie van Elsevier verschijnt.

Nou ja, denk ik dan, wat is hier de bedoeling van.

Waarschuwen tegen Kashmiri's? Moslims?

Ik heb vaker berichten gelezen over intimidaties in Kashmir.

Kan hier geen uitspraken over doen, ben daar zelf nooit geweest.

Rob

• Dick

Indiase mannen denken alleen maar aan seks en dan is zo'n schaars gekleed blank blondje toch onweerstaanbaar…?!X(

• kataraja

Beste dick, je bericht irriteert mij mateloos, je doet je voor naam eer aan, en trouwens dat springende mannetje slaat werkelijk alles. Jij dick legt de schuld (tussen de regels) weer bij de vrouwen, dick!

• Dick

kataraja Schreef:

——————————————————-

Jij dick legt de schuld (tussen de regels) weer bij de

vrouwen, dick!

Wie gaat er dan ook in een vreemd land mee met vreemde mannen…?

Dom blondje!>:D<

• kataraja

Je probeert verkrachting goed te praten K.LOOTZAK!>:D<