Op eigen gelegenheid vanuit Bombay

• Dorothai

Bij Shoestring staat een mooie groepsreis (3 wkn) door Zuid India. Als ik alleen het landarrangement boekt kost me dat 500 euro. Dat vind ik niet duur. Maarrr… er wordt gebruik gemaakt van bussen zonder airco en ook hotels zonder airco (wel met fan), en dat vind ik niet zo prettig reizen.

Als ik op eigen gelegenheid ga dan zal ik niet deze afstanden kunnen maken in 3 wkn tijd dus misschien kan ik vanaf Bombay ook een leuke trip maken. Wie weet leuke plekken waar ik heen zou kunnen gaan? En kan dat dan per trein, dat is volgens mij nog altijd veiliger dan met de lokale bus of valt dat wel mee. Wie heeft goede tips?

• kataraja

We zijn er weer ingetrapt Take2 is terug, beste forum leden lees aub wat “dorothai” schrijft over haar visum vragen een paar topics terug en nu dit weer, het “take2” gehalte druipt er vanaf!!

Ze spreekt zich in elk topic tegen!

• Dorothai

Wat doe ik fout? Hoezo praat ik mezelf tegen en wat is een Take2 gehalte?

• kataraja

.Datum: 11 juni 2010 21:32 Ik ben al een tijdje onderweg in Azie en wil vanuit Thailand naar India. Kan ik wel bij de Indiaase ambassade in Bangkok een visum regelen? Hoe lang duurt dat en als dat niet kan, waar kan ik dan terecht? Ik zal toch niet eerst naar Nederland moeten toch? (als je al een tijdje in azie onderweg bent waarom heb je dan een nederlands ip adress??

Datum: 14 juni 2010 07:22 Erik bedankt. Een hele opluchting voor mij. (hier mee geef je aan dat je tot je naar india gaat onderweg blijft)

Datum: 17 juni 2010 11:55Goeie tip, van sri lankan airlines. Zal ik onthouden. De reis die ik in december ga maken in India staat al redelijk vast. Ik moet landen op Chennai. Dus als je nog een andere airline weet… en dan het liefst vanaf Bangkok. ( ik dacht dat je naar madras zou gaan vanuit bkk, en nu ga je in een keer weer naar bombay en je hebt een reis willen boeken bij shoestring van uit nederland)

• erik

Staat er ergens in de huisregels dat iemand die jij niet mag hier niet mag posten? Of je geeft antwoord, of je mag iemand niet en dan sla je het topic over. Zo maar wat insinueren is nergens voor nodig.

Ik kan je verder niet helpen Dorothai, mijn kennis van Zuid India is te oud. Kamers en bussen met fan ipv airco vind ik overigens aangenamer, van die temperatuursverschillen tussen airco en buiten word ik alleen maar verkouden. Ik denk wel dat je het met Shoestring kunt regelen dat zeker je hotels wel met airco zijn, tegen een meerprijs. Voor hun agent in India is dat een kleine moeite om te regelen.

• Dorothai

Oke hier is een uitleg nodig"

Datum: 11 juni 2010 21:32 Ik ben al een tijdje onderweg in Azie en wil vanuit Thailand naar India. Kan ik wel bij de Indiaase ambassade in Bangkok een visum regelen? Hoe lang duurt dat en als dat niet kan, waar kan ik dan terecht? Ik zal toch niet eerst naar Nederland moeten toch? (als je al een tijdje in azie onderweg bent waarom heb je dan een nederlands ip adress??

Datum: 14 juni 2010 07:22 Erik bedankt. Een hele opluchting voor mij. (hier mee geef je aan dat je tot je naar india gaat onderweg blijft)

Ik ben inderdaad al een tijd onderweg in Azie. Vanaf begin dit jaar al. Tussendoor ben ik soms een paar maanden in Nederland. Dat is nu het geval. Vanaf half mei tot ergens deze zomer, dan vertrek ik weer naar Azie.

Als het goed is blijf ik dan tot zeker het eind dit jaar in Azie.

Datum: 17 juni 2010 11:55Goeie tip, van sri lankan airlines. Zal ik onthouden. De reis die ik in december ga maken in India staat al redelijk vast. Ik moet landen op Chennai. Dus als je nog een andere airline weet… en dan het liefst vanaf Bangkok. ( ik dacht dat je naar madras zou gaan vanuit bkk, en nu ga je in een keer weer naar bombay en je hebt een reis willen boeken bij shoestring van uit nederland)

Ja, deze was misschien ook verwarrend. Ik was helemaal enthousiast over die Shoestringreis en heb die ook bestempeld als “redelijk vast”. Je kunt nl zo meedoen met een landarrangement zonder met de groep te vertrekken vanuit Nederland. Achteraf ben ik nu niet zo blij met de aircoloze hotels en bus die ze gebruiken. Dus toen dacht ik, misschien moet ik zelf iets durven en dan vanuit Bombay omdat Bombay de kortste reisduur is vanuit Bangkok en weer terug naar Bangkok. India is vrij onbekend voor mij. Ooit ben ik in Rajastan en Goa geweest, maar dat was met een groep.

Maar Sri Lanka staat ook in de planning, misschien ga ik daar ook nog heen.

Dus alle tips over individueel reizen in Zuid India zijn welkom, alleen zijn we geen backpackers dus hotels of guesthouses zonder airco gaan we niet doen. (En “we” is mijn man en ik, dus ik reis niet alleen.)

• Rob

Dorothai,

Je doet niets fout, Kataraja zit gewoon te zeuren.

Take2 was een tijd geleden op dit prikbord.

Zij heeft met haar veelvuldige vragen en kortbondige reacties binnen korte tijd iedereen op stang weten te jagen op dit prikbord.

Daar zit Kataraja blijkbaar nog steeds mee, alsof hij zelf zo'n lieverdje is.

Rob

• kataraja

“Ik ben inderdaad al een tijd onderweg in Azie. Vanaf begin dit jaar al. Tussendoor ben ik soms een paar maanden in Nederland. Dat is nu het geval. Vanaf half mei tot ergens deze zomer, dan vertrek ik weer naar Azie.”

Het is nu maand 6 en tussendoor ben je soms een paar maanden in nederland, zo lust ik nog wel een paar!!

“ en dan vanuit Bombay omdat Bombay de kortste reisduur is vanuit Bangkok en weer terug naar Bangkok”

Bombay de korste reisduur vanuit bankok??? Volgens mij moet je nog eens goed de kaart bestuderen voordat je zo,n kul schrijft!!!

Goed je zal take 2 wel niet zijn maar je komt in de buurt!

• Dorothai

Volgens diverse vliegmaatschappijen duurt de vlucht ongeveer 4 1/2 uur. De rest allemaal langer omdat er met tussenstops wordt gevlogen.

• kataraja

Diverse maatschappijen vliegen direct op madras,maar zoals ik eerder schreef het kost meer.. Als je naar de site van air asia gaat zieje dat je heel voordelig naar madras kan via penang begin dec bkk-penang 1250 thb penang- madras 350 ringit - 3500 thaibath. Dus als je graag naar madras wilt wat let je, en madras is natuurlijk een veeeeeel interressantere uitval basis als bombay!!!