Oke hier is een uitleg nodig"
Datum: 11 juni 2010 21:32 Ik ben al een tijdje onderweg in Azie en wil vanuit Thailand naar India. Kan ik wel bij de Indiaase ambassade in Bangkok een visum regelen? Hoe lang duurt dat en als dat niet kan, waar kan ik dan terecht? Ik zal toch niet eerst naar Nederland moeten toch? (als je al een tijdje in azie onderweg bent waarom heb je dan een nederlands ip adress??
Datum: 14 juni 2010 07:22 Erik bedankt. Een hele opluchting voor mij. (hier mee geef je aan dat je tot je naar india gaat onderweg blijft)
Ik ben inderdaad al een tijd onderweg in Azie. Vanaf begin dit jaar al. Tussendoor ben ik soms een paar maanden in Nederland. Dat is nu het geval. Vanaf half mei tot ergens deze zomer, dan vertrek ik weer naar Azie.
Als het goed is blijf ik dan tot zeker het eind dit jaar in Azie.
Datum: 17 juni 2010 11:55Goeie tip, van sri lankan airlines. Zal ik onthouden. De reis die ik in december ga maken in India staat al redelijk vast. Ik moet landen op Chennai. Dus als je nog een andere airline weet… en dan het liefst vanaf Bangkok. ( ik dacht dat je naar madras zou gaan vanuit bkk, en nu ga je in een keer weer naar bombay en je hebt een reis willen boeken bij shoestring van uit nederland)
Ja, deze was misschien ook verwarrend. Ik was helemaal enthousiast over die Shoestringreis en heb die ook bestempeld als “redelijk vast”. Je kunt nl zo meedoen met een landarrangement zonder met de groep te vertrekken vanuit Nederland. Achteraf ben ik nu niet zo blij met de aircoloze hotels en bus die ze gebruiken. Dus toen dacht ik, misschien moet ik zelf iets durven en dan vanuit Bombay omdat Bombay de kortste reisduur is vanuit Bangkok en weer terug naar Bangkok. India is vrij onbekend voor mij. Ooit ben ik in Rajastan en Goa geweest, maar dat was met een groep.
Maar Sri Lanka staat ook in de planning, misschien ga ik daar ook nog heen.
Dus alle tips over individueel reizen in Zuid India zijn welkom, alleen zijn we geen backpackers dus hotels of guesthouses zonder airco gaan we niet doen. (En “we” is mijn man en ik, dus ik reis niet alleen.)