2 weekjes India

• PeeJee

Eigenlijk zat het er dit jaar niet in om naar India te gaan vanwege de financien en tijdgebrek, maar nu hebben we toch de kans om 2 weekjes te gaan wanneer ik m'n broer in Dubai opzoek. Voor 100 euro extra zit je namelijk in India (mumbai wel te verstaan).

2 weken is natuurlijk niet erg lang, maar het is niet de eerste keer en doel is voornamelijk ontspannen, volgende keer gaan we wel weer actief trekken. Nu vroeg ik mij af of mensen nog andere tips hebben dan het relaxte maar niet vernieuwende Goa. We zoeken wel strand, maar willen ook wel beetje kunnen scooteren, natuur zien, tempels, platteland, markten bezoeken, etc. Als het maar in laag tempo gebeurt en niet TE veel hassle is.

De vraag luidt dus: Is er in Maharashtra wellicht een ander strand/ stadje/dorpje te vinden dat weer net even anders dan anders is? Wel graag in een dag te bereizen vanuit Mumbai. Ben benieuwd of iemand hier iets weet.

Cheers PJ

• Rob

PJ,

Murud/Janjeera of Dahanu.

Of de Mumbai beaches:

1.Chowpatti (Girgaum)

2.Dadar Chowpatti

3.Juhu Beach

4.Versova Beach

5.Madh Island

6.Aksa Beach

7.Manori Beach

8.Marvé Beach

9.Gorai Beach

Zelf ken ik 1. 3. en 6.

Vraag in Mumbai niet de weg naar Chappati beach, dan begrijpen ze je niet.

Dat strand heet Girgaum.

Rob

• kararaja

Hoi PeeJee, mijn absolute favoriete besteming in de buurt van bombay is Murud/janjira. Zwembare stranden, leuk dorp, leuke mensen, en erg lekker eten in de restaurantjes. Ook scooteren in de omgeving en het mooie achterland bezoeken. Alleen in het weekend is het redelijk druk met weekend gasten uit bombay, maar voor de rest van de week een hele leuke en vooral bij westerse toeristen een vrij onbekende bestemming. Ga maar eens googlen, bij afbeeldingen. Alibaug is ook een hele leuke bestemming die nog korter bij bombay ligt maar hier is het allemaal iets drukker en hectischer.

Veel plezier.