visum india

• johan

Dag Rob.

Ik verblijf zelf in de winterperiode in India. vrienden van mij (engelsen) die hier al jaren wonen en normaal, als de visum was afgelopen even naar een buurland gingen om een nieuwe visum aan te vragen en dit lukte niet meer in Januari dit jaar. Er werd aangegeven dat ze dit enkel kunnen aanvragen bij de Indiase ambasade in het land van hun nationaliteit, in dit geval de engelse. Dit gaf behoorlijk wat paniek want een paar wonen hier al jaren hebben alles opgezegd in Engeland en hebben daar niets meer. Daar komt nog bij dat er een gat van 2 maanden in moet zitten voordat ze terug mogen. Ik heb ook van anderen gehoord die een retourticket Mumbay hadden. Een paar dag in Mumbay bleven en vervolgens vlogen naar Sri-Lanka met achterlating van hun bagage in Mumbay en niet meer terug het land in mochten (terwijl ze wel een multi-entry visum hadden) van wege deze twee maanden (dit was ook in Januari) Belgische mensen die ik ken en in het zuiden een huisje hebben, in november een retour ticket van 6 maanden hadden gekocht maar enkel een 3 maanden visum. Ik ben er dus niet zeker van dat je in Bangkok als nederlander een 6 maanden visum zal krijgen, maar misschien zie ik wel veel beren op de weg

• kataraja

Johan, ik woon al jaren in thailand en ga geregeld naar india, nog nooit 1 probleem gehad.

• Dorothai

Dat zit wel goed kataraja, meestal vlieg ik Thailand binnen en dan heb ik automatisch een 30 dagen visum. Overland is het inderdaad maar 15 dagen. Ik wil ook vliegen naar India maar zoek nog een lowcost carrier. Met Airasia moet ik eerst weer naar Kuala Lumpur dus zoek ik een andere maatschappij. Nog ideeen? Of toch gewoon maar navragen bij een reisbureautje op Khaosanroad?

• Dorothai

Hoe lang is dat visum dan geldig. Is het 6 of 3 maanden, of misschien nog minder?

• kararaja

Ik dacht dat je van augustus tot december in thailand verbleef, dan had je wel een visum probleem gehad! Trouwens die dertig dagen “visum” bij inreis is geen visum maar dertig dagen vrijstelling van een visum, een heel verschil!

• kararaja

Oja nog even over de vliegreis naar india, ik weet niet of je van reizen houd maar het zeker een optie om naar penang te gaan en van daar naar madras te vliegen, met air asia ben je maar een kwart van de prijs kwijt, die je anders bij de gevestigde airlines in bkk zou betalen. Ik zelf vlieg het liefste met sri lankan airlines naar madras, want die staan een gratis stopover in colombo toe, ook altijd weer leuk een paar dagen sri lanka!!

• Dorothai

Goeie tip, van sri lankan airlines. Zal ik onthouden. De reis die ik in december ga maken in India staat al redelijk vast. Ik moet landen op Chennai. Dus als je nog een andere airline weet… en dan het liefst vanaf Bangkok.

• kataraja

Als je rechtstreeks bkk-maa wilt vliegen wordt het verschrikkelijk duur, de goedkopere tarieven gaan meestal via mumbai en banglaore of colombo, en met duur bedoel ik 2 tot 3 keer zo duur!! Ik zou gewoon ip KS road overal even naar binnen lopen, hier krijg je zowieso de beste deal! Heel af en toe vind je in de reis sectie van de bangkok post een goeie deal, loont ook altijd om een zaterdag editie te kopen en die na te pluizen.