visum india

• Dorothai

Ik ben al een tijdje onderweg in Azie en wil vanuit Thailand naar India. Kan ik wel bij de Indiaase ambassade in Bangkok een visum regelen? Hoe lang duurt dat en als dat niet kan, waar kan ik dan terecht? Ik zal toch niet eerst naar Nederland moeten toch?

Alvast bedankt.

• erik

Dat kan prima in bangkok en duurt zo'n 5 dagen:

http://www.indiamike.com/india/indian-visa-and-passport-questions-f9/applying-for-an-indian-tourist-visa-in-bangkok-t46357/

• Dorothai

Erik bedankt. Een hele opluchting voor mij.

• johan

hoi,

Naar mijn weten worden er geen visa's meer aan de grens verstrekt en moet je terug naar het land van je paspoort en daar de visum aanvragen. als het nog kan zou ik het graag weten. Pas op voor de twee maanden die je weg moet blijven als je het land uit gaat. Dus een tripje naar nepal e.d. is er niet meer bij

• kataraja

Johan, je hoeft natuurlijk niet terug naar het land van je paspoort, onzin. In bkk krijg je zoals erik al zei, een visa. Alleen zou ik het aanvragen niet zelf doen maar het laten doen door het reisburo dat je ticket levert, ik neem tenminste aan dat je je ticket in bkk koopt. Deze reisburo's hebben mannetjes die alles regelen en vaak door de achterdeur bij de ambassade naar binnen komen. Meestal is het binnen 1 dag gepiept. Als je het toch zelf doet dorothai houd er rekening mee dat, dat je een halve dag kwijt bent aan reizen en wachten, zonde van de tijd!

Een hele fijne reis toegewenst.

• erik

Ja, dat tweede is een prima tip. Ik laat ook altijd zoveel mogelijk door de mensen in het land doen. Gaat het niet sneller, dan kost het mij in ieder geval geen tijd en (hier en daar) een speurtocht naar een ambassade.

• Rob

Johan.

Ik begrijp je reactie niet zo goed.

Deze vraag gaat niet over een visum voor India bij de grens aanvragen.

En ook niet over tripjes naar Nepal.

Rob

• Dorothai

Nou, bedankt voor de tip. Binnenkort ben ik weer in Bangkok en zal het daar navragen. De reis naar India zal pas in december zijn. Denken je dat het ook mogelijk is om in augustus al dit visa te regelen of is dat niet verstandig?

• erik

Normaal gaat je visum in op de dag dat je hem krijgt van de ambassade, dus augustus al aanvragen lijkt me niet verstandig. Dus informeer meteen hoe lang het duurt om een visum aan te vragen, kan je daar rekening mee houden als je rond december weer in Bangkok bent.

• kataraja

Dorothai, je bent in augustus in bkk, en je gaat in december naar india?? Ik hoop dat je wel een visum hebt geregeld voor thailand, even met de bus naar de grens om een stempeltje te halen, schiet je niets meer op, want je krijgt nog maar 15 dagen entre als je overland binnenkomt!! En dat lukt je maar 3 keer en dan kom je der niet meer in. Dus zorg voor een 6 maanden toeristen visum!