Delhi - Amritsar - Manali

• Jantien

Hallo

Van de zomer wil ik door India reizen. Ik zou graag van Delhi via Amritsar naar Manali gaan. Als het goed is ben ik 6 augustus in Delhi en ik moet op 8 augustus in Manali aankomen. Ik zou graag via Amritsar gaan. Je kan makkelijk vliegen van Delhi naar Amritsar (trein duurt me te lang gezien de korte tijd die ik heb). Ik heb dan nog 2 dagen om naar Manali te gaan. Hoewel het even hoog/noordelijk ligt, zie ik geen mogelijkheid om direct te reizen. Er gaat geen trein of vliegtuig en de busdiensten heb ik nog niet gevonden.

Weet iemand of je in 2 dagen van Amritsar naar Manali kan (zonder omweg via Delhi)? En zo ja, hoe?

met vriendelijke groet,

Jantien

• erik

Himachal Road ransport heeft een directe bus.

AMRITSAR MANALI Dist: 444 Kms

5040029-AMRITSAR-MANALI 16:00 PM

6:30 AM

Rs. 354/-

4030021-AMRITSAR-MANALI 14:40 PM

5:10 AM

Rs. 324/-

• Jantien

Bedankt.

Hoe heb je dit opgezocht? Kan je die buskaartjes van tevoren kopen/reserveren of moet het ter plekke?

groet,

Jantien

• Rob

Erik,

Beide bussen rijden 's nachts door het mooiste deel van de route als ik het goed begrijp.

Zelf zou ik met de bus van Amritsar via Pathankot naar Dharamsala gaan ( ongeveer 6 uur rijden).

Daar een stop maken en vervolgens naar Manali gaan.

Eigenlijk zou ik niets eens naar Manali gaan, wat te doen daar in augustus?

Zelf vond ik het daar een beetje een trieste boel.

Rob

• erik

Ja, vond ik ook. Maar ik zocht gewoon een antwoord op een vraag en geef liever geen mening over hoe en wat.

En Jantien, bij dit soort kwesties google ik op plaatsnamen “Amritsar to Manali” heb ik denk ik ingetoetst en dan komt er vanzelf wel iets boven water.

• Jantien

Dank je

Ik heb nu ook inderdaad wat busmaatschappijen gevonden. Manali heb ik ook niet uitgekozen, maar ik heb een Ladakh tour geboekt en die begint in Manali. De dag erna gaan we ook direct weer weg.

Jantien

• Rob

Jantien,

Gezien de rest van je plannen (Rajasthan > Varanasi > Delhi) en je beschikbare tijd zou ik Amritsar (en Dharamsala) uit mijn hoofd zetten.

Voor een Ladakh tour moet je een beetje fit zijn.

Rechtstreeks de bus nemen van Delhi naar Manali.

Eventueel een stop/overnachting in Shimla (trein Delhi > Kalka > Shimla).

Verder met de bus of een lokale taxi.

Manali is prima om even uit te rusten.

Rob