Rondreis Zuid India Shoestring ervaring?

• Cruz

Ik wil graag een rondreis maken door Zuid India op 15 oktober en ik zag deze reis http://shoestring.nl/azie/india/zuid-india/meer-reisinformatie. Het lijkt mij een hele mooie reis en volgens mij qua prijsniveau wel goed? Mijn vraag is heeft iemand ervaring met deze reis door Zuid India en of Shoestring?

Mijn familie komt zelf uit Bangalore en ik zit ook te denken of zij iets voor kunnen daar kunnen organiseren bij een lokale reisbureau. Helaas kan ik maar 3 weken vrij krijgen en die reis van shoestring kan ik niet combineren met familiebezoek. Op zich is dat niet zo ramp want ik wil in december toch weer naar India maar dan alleen familiebezoek.

Maar heeft iemand daar goede ervaringen het lokaal organisren bij een reisbureau van een zo'n trip vanuit Bangalore of Chennai? Ik weet je kunt het ook zelf regelen maar daar heb ik niet veel tijd en zin in. Dat heb ik toen wel gedaan toen ik naar Noord - India ging maar toen had ik meer tijd.

• HarryV

Gewoon zelf ter plaatse regelen blijft het voordeligste.

Als je 2x India in korte tijd wilt gaan bezoeken heb je mogelijk wel een visa-probleem,

want er gelden beperkingen!!! Dit tevoren goed regelen anders kom je India

niet binnen in december.

In februari was ik ook in Bangalore.

Bangalore is niet een echt bijzondere stad met veel bezienswaardigheden.

Er zijn daar wel voldoende reisagentschappen waar je je reis kunt regelen.

Karnataka en Kerala zijn zeker de moeite waard.

Harry

harryv_@hotmail.com

• kararaja

Beste cruz, ik ben zeker geen voorstander van groepsreizen, maar die reis ziet er goed uit en ik vind ook de prijs zeer scherp. Vliegreis, vervoer en hotels voor die prijs, harryv ik wil het nog wel zien of dit voor die prijs terplaatse wel geregeld krijgt vooral omdat cruz ,maar drie weken gaat, zie ik een hele hoop organisatorische rompslomp. Gewoon terplaatse regelen blijft het goedkoopst, dat is niet waar als je maar voor een paar weekjes op reis gaat. Cruz leuke reis die je hebt uitgezocht tegen een hele goeie prijs, veel plezier!

• Cruz

Ok thanks voor jullie reacties.

Wat ik al aangaf mijn familie komt uit Bangalore maar ik merk het nu al, als ik vraag of zij iets lokaals kunnen organisren, beloven ze van alles en op alles zeggen ze ja. En ik ben vaak genoeg in India geweest dat er op alles ja wordt gezegd maar uiteindelijk is het maar afwachten of iets wordt geregeld..:S

Ik denk toch voor kleine trips/excursies in de buurt van Bangalore is het dan wel goed te doen maar misschien niet voor zo lange reis in een korte periode wat Kararaja ook benoemde.

En deze groepsreis ben je denk ik toch maar met hooguit 6 medereizigers. Dus dat valt dan wel mee als je echt met 20 personen bent, dat is ook niet mijn voorkeur.

• Ineke M

Tja, dat ligt eraan….

Wij zijn ooit met Djoser naar India geweest en dachten dat wij pech hadden met een hele volle, maar erg leuke, groep. Op een aantal plaatsen kruisten wij de volgende groep van Djoser. Die groep bestond uit 6 personen en eigenlijk waren wij er een beetje jaloers op. Tot dat wij de groep zagen:

2 echtparen die bij elkaar hoorden; de dames blond getoupeerd, gekleed in hemdjes, korte rokjes, hakken en roze lippen. De mannen, in korte broek en hemdjes over de bierbuik, hadden het alleen over bier (maar dat dan wel heel luidruchtig).

De groep werd compleet gemaakt door een stil ouder echtpaar. Totaal tegengesteld aan de andere twee. We hadden echt medelijden met hun! (en waren ineens heel blij met onze groep).

Een kleine groep staat dus niet altijd voor meer ‘kwaliteit’. Maar hoop dat je een leuke gemeleerde groep hebt en een hele fijne reis!!!

Ineke

• Cruz

Ja het ligt maar idd aan wat de samenstelling van de groep is. Gelukkig kun je wel op de site van Shoestring zien, wat het geslacht en leeftijd is van de deelnemers van de reizen die zij aanbieden. Maar dat zegt ook niet altijd iets..