Cochin - Kovalam

• Wanda

De reis tussen Cochin en Kovalam duurt ongeveer 6 uur.

Kan iemand me vertellen of er nog een plaats is op deze route om te bekijken, of wellicht een overnachting in te plannen?

• Rob

Wanda,

Zelf ben ik met de trein van Trivandrum (Kovalam) naar Cochin gegaan.

Schitterende route, geen moment aan gedacht dat dit 6 uur duurde.

De trein vertrok om een uur of vier.

Na Cochin werd het steeds donkerder, was er weinig meer te zien uit het raam.

Compleet gebroken kwam ik 's morgens om 6 uur aan in Chennai.

Ik houd dus niet van lange afstands(nacht)treinen.

Met lokale bussen, een uur of 3 rijden naar de volgende bestemming, vond ik in Zuid-India goed te doen.

Af en toe duurt het ietsje langer.

Rob

• peter

Beste Wanda (take2) je vraag en schrijfstijl verraad je!!

• Robocop

Robert Schreef:

——————————————————-

> Zelf ben ik met de trein van Trivandrum (Kovalam)

> naar Cochin gegaan.

> Schitterende route, geen moment aan gedacht dat

> dit 6 uur duurde.

> De trein vertrok om een uur of vier.

> Na Cochin werd het steeds donkerder, was er weinig

> meer te zien uit het raam.

> Compleet gebroken kwam ik 's morgens om 6 uur aan

> in Chennai.

> Ik houd dus niet van lange

> afstands(nacht)treinen.

>

Fijn dit soort leuke verhaaltjes, maar dit geeft geen enkel antwoord, en verder ben je kennelijk vergeten dat het in India in 30 minuten na zonsondergang pikkedonker is. Dus met een trein die om 4 uur vertrekt, zou het allang pikkedonker zijn geweest voordat je Ernakulam (waar je voor Cochin moet afstappen) zou zijn gepasseerd. Voorts ben je vergeten dat je kennelijk twee nachten in die trein hebt gezeten. De snelste trein doet er 26 uur over. B)-

• erik

“Voorts ben je vergeten dat je kennelijk twee nachten in die trein hebt gezeten. De snelste trein doet er 26 uur over. ”

Wat dacht je van 4,5 uur……

• Rob

Erik,

Ruim 4 uur is van Trivandrum naar Erkulam/Cochin met de trein, precies weet ik niet meer.

Rijdt je door naar Chennai (sneltrein), zoals ik, dan was dat ongeveer 14 uur (geen 26).

Cochin ben ik niet uitgestapt, vond ik niet zo bijzonder de eerste keer.

Rob

• Rob

Robocop,

Feitelijke informatie kun je wel vinden in een reisgids.

De meerwaarde van dit prikbord vind ik zelf de persoonlijke tintjes die iedereen daar aan geeft.

Rob

• johan

onderweg kun je bij de ashram van Amma langsgaan. kun je ook overnachten. en Verkala is ook wel leuk. backwaters Allepy Kollam is ook wel leuk om te doen