Tijgers in India

• Fred

Tijgers in India.

Reisinformatie over waar je tijgers kunt vinden in India. Ze worden nog regelmatig gespot.

zie onze informatie over Tijgers in India

Iemand zelf tijgers gezien? Laat het ons weten.

• elaine

Hallo!

ik ben een week geleden teruggekomen uit India en ben in vier verschillende tijgerreservaten geweest.

In panna national park (vlakbij Khajuraho) leven sinds een jaar weer drie tijgers. We hebben ze helaas daar niet gezien.

In Bandhavgarh national park hebben we drie safari's gemaakt en hebben daar 8 tijgers gezien!! dit park heeft de grootste tijgerdichtheid ter wereld. Dit park vonden wij het mooiste van de vier die wij hebben bezocht. ook hebben we een luipaard gezien!! dit was wel heel erg veel geluk want die zie je normaal gesproken niet, die worden met uitsterven bedreigd.

Na bandhavgarh zijn wij naar Pench national park gegaan en ook daar hebben we een tijgers gezien. vooral in de ochtend zijn ze door veel mensen gesignaleerd (wij deden met name in dit park de middagsafari's) dit park is ook ontzettend mooi voor de vele andere dieren.

In Ranthambore, een national park waar zeer veel toeristen komen omdat het op een touristische route ligt, hebben we ook een tijger gezien. maar dit park is zo touristisch dat wij het verschikkelijk vonden. ons advies: ga hier niet heen! je zit hier in een grote vrachtwagen wat op een tank lijkt en gaat met twintig man in die tank het park in. het maak zo veel geluid dat de dieren al wegrennen voordat jij ze uberhaupt ziet… vreselijk. en toen we een tijger zagen werd die ongeveer omver gereden omdat iedereen er als een gek op af reed.

ons advies: ontwijk ranthambore en ga naar midden India bijvoorbeeld Kanha np en pench, bandhavgarh. daar zit je met zn tweetjes of viertjes in een open jeep met gidsen erbij die je alles vertellen en daar zie je gegarandeerd tijgers!!!!! ik moet wel bekennen dat wij in april, in het beste seizoen, zaten om tijgers te spotten!!

voor foto's kijk gerust eens op ons site: www.viermaandenopreis.web-log.nl

Groetjes, Elaine

• KeesS

Ik heb gisteren gelezen dat alle tijgersfari's in India vanaf nu niet meer toegestaan zijn. Er komen teveel toeristen, het is te druk en er komen teveel hotels in de buurt van de reservaten.

• elaine

hoi Kees

Om heel eerlijk te zijn kan ik me hier niets van voorstellen. Een maand geleden zijn wij nog in een aantal parken geweest. en hebben er tien tijgers gezien. Ik kan me niet voorstellen dan kanha, pench, bandhavgar en panna dicht zouden gaan, want daar is weinig toerisme. Ranthambore is zeer toeristisch dus daar durf ik niet veel over te zeggen.

Ik denk dat het een fabeltje is.

succes ermee!

• KeesS

Tja in een maand kan er een hoop veranderen. Het artikel stond afgelopen zaterdag in de krant. Vandaar. Nou is India India natuurlijk, maar ze zijn wel langer bezig met beschermingsprogramma's. Ik zal zien of ik dat artikel nog kan vinden.

• fred

@elaine klopt Ranthambore kan druk zijn. Ligt er ook aan wat voor tour je boekt.

Je doet er beter aan om iets meer te betalen om zo niet in de rij te hoeven staan.

@KeesS de berichten over de stop op tijger toerisme blijken niet te kloppen.

Tijgerparken India blijven open

• KeesS

Nou dat is goeds nieuws voor de toeristen.