vrouw in india

• didi

Hallo India lezers,

Een vraagje is het veilig als jonge vrouw (29) alleen te reizen door Inida.Ik ben nog nooit in een Aziatisch-land geweest dus totaal geen ervaring.

Ik wil het liefst de regio van oost naar west doorkruisen.(o.a. Delhi, Candigarh e.d.)

Graag jullie reactie.

Groetjes,

Didi

• kataraja

Hoi Didi, dit is een hele moeilijke vraag. Iedere vrouw die nog nooit iets naars heeft meegemaakt in India zal dan ook verontwaardigd reageren op mijn reactie. Ten eerste het overgrote deel van de vrouwen die door india reist heeft een zorgeloze en fantastische tijd! Maar er gebeuren natuurlijk wel nare dingen (zoals overal op de wereld) maar Indiase mannen zijn door hun cultuur, sexueel gefrustreerde mannetjes. De echte oplettende reizigster zal bemerken dat ze op straat vaak “per ongeluk ” aangeraakt wordt. En er gebeuren ook verkrachtingen maar die halen meestal uit belang van “visit India” de krant niet. Doe normaal ben niet overvriendelijk tegen mannen die je niet kent, bedek je lichaam redelijk en je zal een fantastische tijd hebben in India!

Zeker gaan(tu)

• roy

Ik neem aan dat je net geen flimster bent, dus zal weinig hinder ondervinden.

En als je versierd wilt worden dan zit je daar goed.

• Ineke M

Niet handig (voor mij) om op dit onderwerp te reageren, maar kan het niet laten…..

M.i. is India een van de veiligste landen om als vrouw alleen te reizen. Zowel mijn (jonge en mooie) dochter, als ik hebben nooit last gehad van mannen. Niet meer of minder dan hier…. Over het algemeen wordt je respectvol behandeld. Ik kom vaak in India en er nog nooit een man tegen mij aangelopen, of wat dan ook. Denk dat het (ook net als hier) voor een deel te maken heeft met je eigen instelling en houding. Misschien maakt het een verschil dat ik ook niet uit ben op mannelijke aandacht en er dus ook niet op let.

Overigens krijg ik wel aandacht in de winkels waar ik kom. Logisch, want tenslotte willen ze je wat verkopen. Maar dat heeft niets te maken met de sexuele ‘aandacht’ waarvan de mannen in India altijd beticht worden. Kan best zijn dat ze het doen en zal ook best gebeuren, maar ik heb het nooit meegemaakt.

Enne nee,…..ik ben niet lelijk, niet dik, etc. Inmiddels wel wat ouder (55), maar ook toen ik nog jonger was nooit last gehad!

Verder zul je zeker tegen een aantal zaken aanlopen, zoals iedereen. Dus: armoede, bedelaars (wat is echt en wat is georganiseerd?), afdingen en vast nog veel meer. Je zult ook net als iedereen die er voor het eerst komt af en toe in valkuilen stappen. Niet erg! Na een tijdje weet je hoe het werkt, wat de prijzen zijn, etc. Maar alles wat mis gaat wordt ruimschoots gecompenseerd door de bijzondere ervaringen, lieve mensen en alle andere mooie dingen die er zijn!

Veel plezier,

Ineke

• kataraja

Hoi Ineke, ik geloof dat we over dit onderwerp al eens eerder van mening verschilden. Maar de volgende keer als met je dochter in India bent, doe je roze zonnebril eens af en ga op straat een meter of 10 achter je dochter lopen, en geef je ogen eens goed de kost. Je zal verbaasd zijn hoe vaak ze ongemerkt aangeraakt zal worden. Zo ben ik er ook achter gekomen dat, mijn vrouw heel vaak aangeraakt word!!!

• kataraja

Wat ik eerder beschreef gebeurt veel en veel minder op het platte land dan in de grote stad, vooral in het zaken district van bombay waar de “nettere” mannen rondliepen, was het ergst!

• Ineke M

Dat kan het verschil zijn; ik kom minder in de steden en meer in de kleine dorpen. In Delhi vooral in Pahar Ganj en Janpath. Heb wel vaak meegemaakt dat mensen (vooral vrouwen) mijn lange rode haar aan wilde raken. In dorpen waar nauwelijks toeristen komen gebeurd dat nog wel.

Overigens moest mijn dochter lachen over het ‘achter haar lopen’. Zolang zij niet merkt dat ze aangeraakt wordt is er h.i. niets aan de hand..!!

Ineke

• Ineke M

Nette mannen zijn altijd het ergst!!!!

• hannah

Ineke,

Valt dik zijn in het zelfde rijtje als lelijk zijn???????Vind ik nogal generaliserend.Wat is dik, wat is lelijk.

Overigens, Indiaase mannen houden van volle vrouwen.

En Didi, ik heb diverse keren alleen door India gereisd, en ik voel me er veiliger dan in Nederland!!!!!!!Gewoon je intuïtie volgen en geen dingen doen die je hier ook niet zou doen.

Natuurlijk vraag je in een Aziatisch land om problemen als je in bikini op het strand diverse gym oefeningen uitvoert.(heb ik echt gezien in Mamallapuram, 3 meisjes van een jaar of 20 in minuscule bikini's die spagaten uitvoerden, wijdbeens een handstand maakten).

Heb een fijne tijd. Je moet het echt doen!!!

Hannah.

• dr. Khan

hannah Schreef:

>

> Overigens, Indiaase mannen houden van volle

> vrouwen.

In de filmindustrie zie ik tegenwoordig alleen nog slanke dennen. Ik denk dat een '90-ties ster als Madhuri Dixit anno 2010 volledig kansloos zou zijn geweest. B)