Niet wat wèl...

• jjg

maar wat juist nìet in India?

• erik

alles met verse koriander staat op de lijst NIET. De rest is prima.

• Sundri

Helemaal niet lekker, ja, die korianderblaadjes…, maar soms is het onvermijdelijk. Je weet niet altijd vantevoren dat ze dat door het eten doen.

Wat verder niet: sommige stranden met mensenpoep…

• Shirley

met de nachtbus naar Dharamsala en dan op de achterbank zitten….

• erik

Als eerste toerist 's morgens bij Fathepur Sikri arriveren, heel erg op de NIET lijst.

• surya

Mmmm Koriander, en veel koriander door de couscous yammie.

Wat niet: UIEN, die worden haast overal doorheen gedaan. brrr en ik had gehoord dat ze ergens in rajasthan na een kernproef heeeeeeeel veel uien hebben neergelegd voor de geur.

Maar wat echt ff serieus NIET.

Dierenleed bahhhh, mensenleed, uitbuiting, kinderarbeid, meisjes die niet naar school kunnen. Een meisje dat ik ken met veel talent die niet kan praten omdat ze niet goed kan horen, maar zooooo mooi kan tekenen en heel bijzonder is. Dat vind ik triest, maar is meer mijn eigen schuldgevoel misschien. Ik bedoel dat ze met een gehoorapparaat weer zou kunnen praten en meedoen met andere kinderen. Maar er was geen geld, en ze werd steeds gepest. Dat vind ik echt niet leuk. En ook omdat ik niet heb geholpen om dat apparaat te kunnen kopen, vreet nog steeds aan me. En dan zit je hier met al je spullen. Dat vind ik nog meer absoluut niet, dat ik die dingen haast vergeet, vergeten doe ik niet, of doet alsof ze er niet zijn, knaagt.

Ik vind onrecht absoluut NIET

Verder vind ik de rest van de dingen wel humoristisch, zoals die uien, of uren vertraging etc etc.

• PeeJee

Inderdaad: van mij mogen ze overal koriander op doen…. heerlijk!!!

Wat niet:

- Open riolen langs de trainrails en dan sleeperclass zitten, dus lekker met open ramen, en dat die trein om de 10 minuten stopt en de strontgeur van alle kanten de trein binnenkomt… eigenlijk mogen ze alle open riolen wel afdekken want ze zijn nooit heel prettig!!!!

- Kinderen die in de trein met hun shirtjes de vloer voor je voeten poetsen voor een paar roepies.

- Sleeperbussen waar je alleen een bed krijgt waarin je niet kan zitten want te laag, maar liggen gaat ook niet want te hobbelig!!! En dan 11 uur hobbelen!!!!

- Dronken engelsen die topless en met overgewicht over de anjuna flea market lopen!!!!!!

- gebeten worden door een rat terwijl je slaapt… heel bizar was dat, kan er nu gelukkig om lachen!!!

- Dagelijkse dosis paludrine… ben ik na een week mee opgehouden, maar toch was het niet fijn!!!

Kan zo nog wel even doorgaan… toch ook dit jaar weer naar India…. PJ

• kataraja

Backpackers die er ongewassen en zeer smerig rondlopen, met hun rasta haren vol luizen!!!

Als je ligt te slapen in de trein chai, chai, koppie, koppie.

Hello what's your sweet name.(de eerste honderd keer is het wel leuk maar daarna gaat het vervelen)

Were you come from??? Hier zeg ik altijd Palistan dan word er meestal niet verder gevraagd:D

En nu gaat weer iedereen over Kataraja heen vallen, maar mijn grootste ergernis in India zijn ISRAELI'S!!!!!!!!!

• Sundri

Het allervervelendste blijft wat mij betreft toch het bedelen, vooral als ze dan ook nog aan je arm gaan hangen. Het lijkt een onuitroeibaar verschijnsel. En zo lang bedelaars meer verdienen met bedelen dan met werken, zal het wel nooit overgaan. De laatste tijd reis en verblijf ik veel meer in Zuid-India en daar komt dit wel veel minder voor dan in het noorden.

• Shirley

….een Indiagangers prikbord, waar het ene moment iedereen elkaar af zit te zeiken en het andere moment bijna niemand meer een topic plaatst…. :D