naar india

• andjaan

Hallo ,

ik ga begin mei naar india.

ik kom aan in Mumbai en wil naar het noorden reizen.

Naar Delhi amritsar varanasi calcutta madres bangalore en dan weer terug in Mumbai

Weet iemand op deze route niet te dure hotels en met

welk vervoer is het makkelijk.

Met de trein misschien???

Gaarne alle info die jullie hebben.

Bij voorbaat dank iedereen

groetjes

• roy

hoi,

heb 2 jaar geleden ook bijna de zelfde route met de train voortgezet en beviel prima.

Tenminste tot kalkotta.

Advies:

Alleen secondclass sleeping coupe nemen en is ook goedkoop.

mooie hotel in amritsar,

hotel basera, 223, queens road.

bijv super deluxe room 800 roepies.

• Rob

Roy,

Hoeveel dagen had jij ter beschikking?

Was dat ook in mei?

En wat gebeurde er na Kolkata?

Rob

• Rob

Andjaan,

Dit lijkt op de Golden Quadrilateral India, zonder Amritsar.

Rob

Gouden Vierhoek

• roy

Delhi-Goldentempel-Varanasi-Kalkotta(Parkstreet) tot daar en terug Holland.

• dr. Khan

Ik zou in elk geval nooit in 1x van Kolkata naar Chennai gaan per trein. Een beetje lang…

• surya

Ik heb dat wel gedaan, van Chennai naar Kolkata, maar ik hou van lange trein reizen.

• Sundri

Lang, ja, maar waarom niet (misschien niet als je weinig tijd hebt)? Ik heb verschillende keren in 1 x met de trein gereisd tussen Delhi - Chennai, Delhi - Tivim (Goa), Delhi - (dat treinstation bij) Hampi. Is allemaal circa 36 uur, vaak 2 nachten en een dag (meestal sleeperclass, soms 3 tier AC als sleeperclass volgeboekt was). Dat is heel goed te doen. Ik vind het ook een mooie ervaring om per trein te reizen, zeker als je dat nog niet eerder hebt meegemaakt. Het is wat vermoeiend, maar meestal wel heel gezellig en ik heb zo in de trein al heel wat mensen ontmoet. Met sommige van hen heb ik nog steeds contact en dat is toch leuk.

• jjg

De een vliegt een groot stuk, de ander pakt liever de trein..de een gaat per fiets…weer een ander de motor…sommigen zelfs per benenwagen..

Who cares ( behalve het milieu ) up to him/her…