Hoi allemaal, mijn vrouw die een amateurfotograaf is en in het fotoweblogcircuit zit, heeft een Indiase weblogkamaraad uit Bombay. Joshi is wel heel goed bezig, ik wou zijn werk graag met jullie delen.
http://joshidaniel.com/category/travel/india/
Leuke foto's, sommige beetje standaard india fotos waar er al duizenden van bestaan. Maar wel mooie belichting, zeker life as a dhobi vind ik boeiend Daarnaast vind ik de titels echt irritant. Laten vrij weinig aan de fantasie van de kijker over. A ray of hope, It’s a hard life
Wat vind je er trouwens zo goed aan als ik vragen mag?
Hoi Surya, wij kijken eigenlijk meer naar de techniek achter de foto, dan naar de voorstelling, en dan kom je tot de conclusie dat dit fototechnisch hele goeie foto's zijn, ook al vind je het plaatje niet zo mooi!!! Er zijn nog maar weinig mensen die echte foto's maken (dit bedoel ik echt niet vervelend, ook al zijn jullie dat van mij gewend). Op vandaag zie je hordes toeristen met gestrekte armen foto's maken, maar dit heeft niets, maar dan ook niets met fotografie te maken.
Gegroet.
Surya, ik hoop echt dat je niet kwaad op mij word, maar ik wil dit even kwijt. Joshi is een Indiase jongen die zijn foto's uit indiaas oogpunt, zijn foto's een naam geeft. Hoe zou je het vinden dat iemand uit India kritiek heeft op een Nederlandse fotograaf. Vertaal maar eens titels van Bollywood films naar het engels of hindie liedjes, over irritant gesproken. Dit zijn gewoon cultuurverschilen.
Dag lieve Surya.
Wat reageer je kinderachtig op wat ik schrijf, en dan doel ik op Dag lieve Surya.
Maar fototechnisch daar had ik het dus over, en daarin vind ik ze niet sterk, mag ik vinden toch? Zijn duidelijk fotos met een dure camera, maar dat gaat niet over de techniek.Zoals compositie,belichting diafragma blablabla Ik had wel wat gezegd over de techniek, namelijk dat de belichting sterk is.
En wat maakt het uit dat iemand feedback geeft op een Indiase Fotograaf als je uit Nederland komt? Is toch internationaal of niet? Foto's zijn foto's. En het was oprechte feedback waar ik denk dat iemand veel meer aan heeft, dan o leuke foto's o mooie foto's, daar kan je zo weinig mee. D
Daarbij heb ik het nietgehad over toeristen die foto's maken. Ken genoeg professionele fotografen en op dat type foto;s doelde ik, geen vakantiekiekjes.
Nee, dat zijn geen cultuur verschillen, dat is illustreren van hetgeen je al geillustreerd hebt op de foto. Zoals ik al zei denk ik zelf dat die fotos veel beter zijn als er andere titels boven stonden.
De voorstelling is mede een gevolg van de techniek.
En ik vind het plaatje wel mooi, daar ging het ook niet om.
We zullen hem schrijven dat de in bombay geboren jonge man die in India foto's maakt, beter geen Indiase titels meer kan vertalen naar het engels. En jij vind die titels irritant dit zijn wel cultuurverschillen, want die posters met spreuken die je overal kan kopen, vinden in india gretig aftrek, en bij jullie zou niemand ze kopen!
Enkele fotos vind ik echt erg mooi, enkele minder. Idd is de belichting en de bewerking erna ( die is er ongetwijfeld ) erg goed! Vooral die foto van de persoon met vele rimpels. Oud vrouwtje volgens mij. Te lui om terug te gaan naar de site
Titels vind ik altijd irritant, maar das persoonlijk denk ik. Het houdt idd de fantasie tegen. Maar ieder zijn voorkeur.
Mischien heb je well gelijk sorry hiervoor. Maar als iemand zegt over een foto's “ Zoals ik al zei denk ik zelf dat die fotos veel beter zijn als er andere titels boven stonden.” raakt natuurlijk kant nog wal. En met “lieve” surya bedoelde ik niets vervelends, jij bent een van mijn favoriete prikkers hier. Hier zal ik het verder bij laten!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?