zendelingwerk in in india

• kataraja

Met verbijstering heb ik net naar een discovery docu gekeken over de wancho-tribe dit is een sub-tribe van de naga. De mensen leven zo ongeveer nog in het stenen stijdperk, en op een gegeven moment werd een waterbuffel ritueel geslacht en de mensen scandeerden “halelua” en er werd tot Jezus en God gebeden toen het beest geslacht werd. Het bleek dat westerse misionaren deze mensen bekeerd hadden. Waarom is dat nodig? Laat deze mensen toch met rust in hun wereld, alle oude “heidense” gebruiken gaan verloren.

Wat is jullie mening hierover?

• Rob

Kataraja,

Je begint nu een beetje op Wilders te lijken.

Laat de Nederlanders gekleed gekleed in het zwart en op klompen op zondag naar de kerk gaan.

En negeer de globalisering en multiculturele samenleving overal ter wereld.

Bedoel je zoiets?

Rob

• Rob

Kataraja,

Sorry voor mijn korte reactie.

Kan er even niet lang op in gaan.

Mijn aardappels staan te koken, branden anders aan.

Rob

• Kannadiga

kataraja Schreef:

——————————————————-

“heidense”

> gebruiken gaan verloren.

> Wat is jullie mening hierover?

Missionering is een groot probleem in India. Het is een bussiness van miljoenen. De campagnes worden steeds agressiever. In gedeeltes op het platteland van Karnataka is de gehele medische infrastructuur opgekocht of omgekocht door de zendelingen. Je moet eerst tot Jezus komen als je medicijnene wilt. Bekeerlingen mogen geen contact met hun familieleden hebben die nog onder invloed van Satan zijn.

Niemand in India durft er openlijk kritiek op te hebben. Het is een kwestie van macht, geld en intimidatie.

• surya

Dit is al eerder voorbij geweest, zoek op bekeren bv. De posts van een jaar geleden. http://www.mattheusvandersteen.nl/ en trin, daar zag ik vorig jaar een heel bizar filmpje van op youtube over zijn werk in India. http://www.youtube.com/watch?v=cRTrcJVQKEY kijk die eens, die man is ontzettend onwetend laat ik het zo maar noemen. India gaat gebukt onder demonen hahaha.

Dit kan toch niet meer in 2010? Gewoon vanuit Nederland… die man zou hier voor gek verklaard worden.

http://www.charityhands.com/onsgeloof.html

2. http://www.serveindia.nl/waarom_india

Omdat India zoekt…

- 412 miljoen Indiërs hebben nooit van Jezus gehoord

- met 330 miljoen goden in India is de bevolking op zoek naar redding

- bijgeloof en idolen hebben de bevolking in een ijzeren greep. Er is geen vreugde of vergeving in hun geloof.

- in deze geestelijke armoede brengt het Evangelie kracht, hoop en zicht op een betere toekomst

• MariekeH

Hihi, Indiërs hebben geen vreugde in hun geloof? Ik vind het in veel tempels altijd feestelijker dan in kerken…

• kataraja

Rob, de verglijking met wilders ontgaat mij, maar goed! Ik vind dat die paar oervolken die we nog hebben op de wereld, dat we die moeten koesteren, en heel ver bij hun uit de buurt moeten blijven. Daarom vind ik het ook goed dat je bepaalde delen van de andamanen niet mag bezoeken. Globalisering??? Jij gaat mij toch niet vertellen dat je achter de globalisatie staat? Mac donalds en kfc op elke hoek van de straat. Globalisatie is vergif voor de culturen van de wereld.

• dr. Khan

MariekeH Schreef:

——————————————————-

> Hihi, Indiërs hebben geen vreugde in hun geloof?

> Ik vind het in veel tempels altijd feestelijker

> dan in kerken…

Nooit in een Indiase kerk geweest, vermoed ik. ;) Heeft niets met het geloof te maken, maar met de volksaard zo is mijn indruk. Maar verder dan dat geloof “big business” is in India zeg ik niet over dit onderwerp. Ik heb vroeger al te veel over banjo spelende evangelisten geschreven. B)

• richard

Dit fillmpje van Matheus geeft aan hoe arrogant het christendom is gatvr en dan maar zeuren over moslims en andere geloven ,wat een L*L

Sorry voor mijn taalgebruik maar vind dit het toppunt van westerse arrogantie gr rich

• surya

Ja Richard, daar ben ik het volledig mee eens.

Getuigt van grote arrogante maar ik denk ook dat het onwetendheid is.