Licht voedsel

• jjg

Wat zijn goede licht verteerbare en eventueel vegetarische gerechten in India? En dan m.n in Rajasthan aangezien ik las dat het voedsel nogal kan verschillen per streek, dacht ik te lezen.

Dit omdat ik nogal snel last van mn darmen krijg en dit zal ook vast wel gebeuren daar.

• surya

Dal met rijst vind ik meestal wel licht verteerbaar. En vooral fruit natuurlijk, als je het zelf schilt heb je ook nog minder kans op een borrelend buikje.

Melk producten enzo kunnen wel problemen geven in de hitte.

Vooral goed opletten waar je eet.

En vet eten zoals samosa of pakora is soms wel funest als je last hebt van je darmen.

Succes

• Rob

jjg,

Als je snel last van je darmen krijgt is mijn advies: vegetarisch eten (= geen kip)

Reduceert de kans op maag- en darmklachten klachten met 95%.

Verder gewoon eten wat je lekker vindt, uitproberen, smaken verschillen.

Rob

• prakhar

ik wil er nog aan toe voegen dat je vooral meer brood (naan/roti's/paratha etc) of rijst naast de curries moet eten.

Westerlingen eten teveel currie in verhouding tot de rijst of het brood en dan krijgen ze sneller last van de maag of de darmen.

Delhi-belly…….ik hoop dat je er geen last mee krijgt

• prakhar

het is een zeldzaamheid maar voor deze keer ben ik het met je eens rob(tu)

ga vegetarisch door het leven, kijk uit met kraanwater (koop liever verzegelde flessen), rauwe groenten en fruit (schil/bewerk het liever zelf) en melkproducten. Eten moet gaar zijn.

de tip van surya is ook heel goed; kijk naar waar men eet (niet naar het bouwvallige interieur)!

vegetarisch = helemaal geen vlees rob

• jjg

Dank voor de tips!

Hopelijk geen Delhi-belly, maar ik houd er rekening mee dat het ongetwijfeld zal gebeuren.

Thx!

• dr. Khan

prakhar Schreef:

——————————————————-

> kijk uit met rauwe groenten

Nooit, maar dan echt nooit eten in de tropen!

• prakhar

ook niet als je het zelf hebt gekocht, geschild, bewerkt heb tot….en met flessenwater gespoeld hebt?

• Rob

“het is een zeldzaamheid maar voor deze keer ben ik het met je eens rob”

Prakhar laiverd,

Mijn digitale therapie begint al te werken?

Rob

• prakhar

een zwaluw maakt nog geen zomer rob