Auto met chauffeur

• Lisette

Ik denk dat dit een mooie vraag voor Rob is…….!

Ik wil ca. 3 maanden naar Noord-India en reis met auto met chauffeur.

Een chauffeur heb ik al en hij zal ook zorgen dat ie een auto ter beschikking heeft.

Maar nu heb ik de volgende vraag?

Hoe doe je dat tijdens de reis met de chauffeur?

Spreek je van te voren een vast bedrag per dag af en zoekt hij het dan zelf uit waar hij slaapt en eet?

Zo ja, wat is een goede richtlijn voor de prijs per dag? (Excl. benzine).

Of regel je ter plekke ook een slaapplaats voor de chauffeur?

Ik wil ook wat minder toeristische plekken bezoeken en de chauffeur is ook (nog) niet overal bekend, dus het hem maar laten uitzoeken met slapen kan misschien een probleem zijn?

Of heeft iemand een ander voorstel voor een goede regeling?

Het hoeft niet heel erg budget te zijn, maar wel betaalbaar.

Ik slaap in het algemeen in hotels tussen 1000 en 3500 Roepee (single room).

Alvast bedankt voor jullie advies!

Groetjes

Lisette

• dr. Khan

Lisette Schreef:

> Hoe doe je dat tijdens de reis met de chauffeur?

> Spreek je van te voren een vast bedrag per dag af

> en zoekt hij het dan zelf uit waar hij slaapt en

> eet?

> Zo ja, wat is een goede richtlijn voor de prijs

> per dag? (Excl. benzine).

>

> Of regel je ter plekke ook een slaapplaats voor de

> chauffeur?

Ik kan je helaas niet helpen met een actuele prijs voor een chauffeur + wagen aangezien ik al een paar jaar niet in India ben geweest, maar m.b.t. een slaapplaats die regelt hij zelf. Hierbij moet je niet gek opkijken dat hij gewoon in zijn eigen wagen blijft slapen. Wel is het natuurlijk van belang er voor te zorgen dat hij tussentijds wat kan eten en drinken. Eet je beiden in hetzelfde restaurant dan laat je de kosten op jouw rekening zetten, anders geef je 'm een klein bedrag zodat hij daar zelf voor kan zorgen.

• Rob

Lisette,

Chauffeurs hebben meestal vaste prijzen, die ik ken in Delhi vragen 35 euro per dag.

Dit is inclusief alle onkosten voor de auto + chauffeur.

Wijk je behoorlijk af van de gemiddelde afstand per dag kan de prijs bijgesteld worden.

De chauffeur regelt zijn eigen eten en onderdak, daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Hoe kom jij aan een chauffeur zonder auto?

En ga je 3 maanden met die chauffeur rondrijden?

Rob

India individueel met auto en chauffeur

• Lisette

Hi Rob

Ik ben al een paar keer met deze chauffeur geweest, maar dat was via een lokale tourcompany.

Omdat ik nu voor langere tijd ga willen we proberen rechtstreeks af te spreken, zonder tussenkomst van de agent.

Lisette

• Rob

Lisette,

Dit roep bij mij wel allerlei vragen op.

Je kent een chauffeur en wilt daar 3 maanden mee rond gaan touren buiten zijn tourcompany om?

Rob

• HarryV

Ik ben al een aantal malen naar India geweest en voor een auto met chauffeur ben je voor een kleine auto zonder airco

8 rupies per kilometer kwijt (Een Tata, soortgelijk aan een kleine Suzuki Alto). Voor een grote auto moet je rekenen op 12 rupies per km. Dit zijn de normale Indiase prijzen. Een kwestie van tevoren een goede prijs afspreken, anders betaal je al snel teveel. Een Indiase gids heeft dit allemaal voor ons geregeld.

Daarbovenop komen de kosten van tax (bij overschrijding van de provinciegrens) en voor de chauffeur per overnachting

(guesthouse) 150 rupies per overnachting, de chauffeur regelt dit meestal zelf.

Ik kan je wel helpen met een Indiase gids of een auto met chauffeur (Delhi) als je mij even mailt: harryv_@hotmail.com

• Ineke M

De prijs klopt in grote lijnen wel, maar er is wel verschil of je van A naar B gaat, of een rondreis maakt.

Ik ga regelmatig van Delhi naar Pushkar en dan betaal ik de door jou genoemde prijs. Voor een rondreis betaal je normaliter een prijs per dag. Ook logisch, want niet iedere dag is een reisdag, de een reist 7 dagen in 3 weken, de ander 17. De chauffeur is in beide gevallen 3 weken kwijt.

Ineke

• Ayashna

Via Rob heb ik in 2008 naam en adres van een kleine reisagentschap in Delhi gekregen.

Bij hun kost nu een tata indigo met airco per dag 35,– all inkl. dus geen extra kosten.

Nette hotels ongeveer 1000,–Rs

In 2008 en in 2009 hele fijne reis gemaakt naar Rajesthan,Haridware/Rishikesh en Massoori

Als je meer wilt weten dan kan je mij e-mailen, soebrattan@hotmail.com

Vriendelijke groeten,Marlène

• HarryV

€ 35,- per dag voor een taxi in India is veel te duur voor India.

Als je ca. 200 km. per dag rijdt kun je beter een vaste km.prijs afspreken

en dan ben je stukken voordeliger.

Een goede auto met chauffeur kan ik je wel mailen als je mij even mailt:

harryv_@hotmail.com

• Ineke M

M.i. is € 35 een redelijke prijs. Altijd kan alles goedkoper en zeker in India…., maar wil je dat? Benzine is de laatste tijd behoorlijk gestegen en ook andere kosten in India lopen op. De chaufeur (en familie) moet ook leven niet waar?!

Of je een km prijs, of dagprijs afspreekt heeft ook veel te maken met de manier waarop je reist. Zelf ga ik van A naar B en spreek dan een ritprijs af. Hoeveel dat is is o.a. afhankelijk van de route (veel tolwegen, tax, e.d.). Wij maken niet zoveel rondreizen meer in India en als we dat wel doen dan blijven we lang op een plek. Ik vind het dan prettiger (vrijer) om in iedere plaats een chauffeur te nemen die ons naar de volgende plek brengt. Bij een hoger tempo zou ik een vaste chauffeur nemen en dan een dagprijs afspreken.

Ineke