Indiaas parlement M/V

• Rob

Beste mensen,

Onlangs las ik in de krant dat er in India een wetsvoorstel ligt waarin staat dat een derde van de parlementszetels gereserveerd voor vrouwen moet zijn.

Waarom een derde denk ik dan?

India heeft volgens mij inmiddels een “mannenoverschot” van minstens10 %, door al die abortussen op vrouwelijke foetussen.

Tweederde zou ik zelf niet raar vinden om dat mannenoverschot weer terug te draaien naar een gelijkwaardig niveau.

Zo'n wettelijke verplichting hoeft voor mij nu ook niet weer, maar …

Wat vinden jullie allemaal?

Rob

• kataraja

Zo'n wettelijke verplichting hoeft voor mij nu ook niet weer, maar …

Je hebt gelijk Rob zo,n wettelijke verplichting overbodig. Het mannenoverschot lost zich zelf in 1 of 2 generaties vanzelf weer op. Maar India kent zeer sterke en dappere vrouwen die zeker aan de weg timmeren.

Vrouwen zoals

Mayawati Naina Kumari, Sonia Gandhi, Sheila Dixit,Sushma Swaraj, Mamata Banerjee, Vasundhara Raje, Uma Ragini Bharti, J Jayalalithaa ( heb ik een paar keer ontmoet op admk feesjes) , Rabri Devi , Pratibha Devisingh Patil

zijn toch echt kanonnen in de indiase politiek, vrouwen hoeven wat mij betreft geen voorkeurs behandeling te krijgen, vrouw of man als je goed bent kom je der wel!!

• Shirley

Mijn mening is dat iemand gekozen zou moeten worden omwille van zijn/haar kwaliteiten, ongeacht afkomst / sexe / uiterlijk / enzovoorts.

• erik

Dat lijkt mij ook de belangrijkste reden waarom iemand in een parlement zit, omdat hij/zij iets kan.

• kataraja

“Mijn mening is dat iemand gekozen zou moeten worden omwille van zijn/haar kwaliteiten, ongeacht afkomst / sexe / uiterlijk / enzovoorts.” Zo denk er ook over Shirley, maar ik heb laatst een foto van jou hier gezien, en als uiterlijk een factor zou zijn, zou jij hele hoge ogen gooien, je bent een leuke vrouw.8-).

• surya

Mensen worden door de bevolking, althans een bepaald deel, nog steeds gekozen op sexe. Ik heb vaak genoeg gehoord tijdens verkiezingen dat je niet op een vrouw moet gaan stemmen, omdat die het toch niet begrijpt.

Naar mijn mening gaat het niet alleen om de kwaliteiten die je hebt maar ook zeker om je afkomst of sexe. Iemand die zijn hele leven in airco autos rondrijdt en met rijkdom vergaren bezig is, weet vaak maar weinig van het leven van een andere klasse. Dit ook omdat je een andere geschiedenis hebt. Mensen herkennen zichzelf graag in iemand anders, de meeste stemgerechtigen weten vaak weinig van politiek af.

Het parlement zou een afspiegeling behoren te zijn van de maatschappij. Dus het is een combinatie van kwaliteiten, geschiedenis en evt sexe

• Shirley

Dank je Kataraja

• kataraja

Hoi Surya, natuurlijk wordt india naar afkomst en sexe gekeken, maar dat zal toch ( langzaam maar zeker) veranderen. Neem nou Mayawati Naina Kumari, als dalit geboren en nou betaalt ze 75 crore belasting per jaar.

Hier in thailand hebben we momenteel problemen met Thaksin, ik weet niet of dit nieuws tot nl doorgedrongen is, maar deze man is als kleine politie agent begonnen, heeft zich opgewerkt in de politiek tot premier, en vervolgens zeer riijk geworden, voorkennis, coruptie enz enz. en nou is hij de rijkste man van thailand! Maar nu komt het vreemde, heel veel mensen zijn grote fan van hem, omdat hij zo rijk is, dat hij het land leeg heeft geroofd interreseert niemand, want als je als arme man rijk wordt, dan moet Boedha je aardig vinden, en dan was het niet gelukt, en als Boedha je aardig vind, wie zijn wij dan om hem niet aardig te vinden!!! Een soort lalu zeg maar.

En ik moet surya gelijk geven, de aziaat laat zich meer door gevoelens, of andere factoren leiden als hij stemt, dan door gezond verstand.

• VideJo

kataraja Schreef:

——————————————————-

> En ik moet surya gelijk geven, de aziaat laat zich meer door gevoelens, of andere factoren leiden als hij stemt, dan door gezond verstand.

PVV????? Hebben ze dat dan ook in India?

• kataraja

Nee Jo, het schorum dat op de pvv stemt, doet het met een doel, namelijk nederland blank krijgen.

Verdiep je eens in de geschiedenis van Lalu Prasad Yadav, dan begrijp je wat ik bedoel!!