advies

• Marlies

Hé hallo,

In oktober ga ik voor 4 weken naar (noord) India samen met een vriendin.

We zijn ons nu aan het in lezen en een route aan het bepalen.

Nu wordt er in de verschillende boeken aangegeven dat het slim is om van te voren al je hotels vast te gaan leggen en de treinen te reserveren. (omdat het hoogseizoen is.)

delen jullie deze mening? of kunnen we het er toch op gokken?

Ik zou het jammer vinden als we ons al zo vast moeten gaan leggen voor die 4 weken.

Ik hoor het wel

Groet,

Marlies

• kataraja

Hoi Marlies, als je zeker op zeker wilt gaan kan je natuurlijk vanuit nederland alles regelen, maar is dat wel leuk? Doet mij persoonlijk een beetje aan een groepsreis denken.De meeste waardevolle tips krijg je onderweg en als je dan alle vervoer en hotels hebt vastliggen, wordt het moeilijk om van je programma af te wijken.

Ik ben nog altijd op de bonnefooi geweest en heb nog nooit op straat hoeven te slapen, ok soms valt het hotel tegen, of is duurder dan verwacht, maar plek vind je vrijwel altijd. De trein tsja als je heel heel zeker weet wat je wilt en wanneeer je dat wil, dan zou ik mijn treinen reserveren. Maar ook hier heb alleen maar positive ervaringen, zonder reserveren ben ik bijna altijd meegekunt. Als de treinen vol zitten kan je meestal wel iets “regelen” met de station manager als je toch persee op die dag weg zou willen.

Ik wens je veel plan plezier en een te gekke reis, kataraja

• Rob

Kataraja,

Mijn woorden: helemaal mee eens.

Rob

Ps: Een groepsreis boeken is ook niets mis mee.

• Marlies

Moet zeggen dat ik blij ben met jullie antwoorden!!!!

We reizen graag in ons eigen tempo, dit is ons in andere landen goed bevallen.

We werden een beetje aan het twijvelen gebracht door alle info uit de boeken en internet.

Wij gaan ons met veel plezier verder voorbereiden en wachten tot dat het oktober is……..

Nog bruikbare tips????

groetjes

Marlies

• JoyceS

Gewoon gaan en daar kijken wat je betaald voor welke kamer.

Eerst de kamer bekijken en dan over de prijs praten.

Je weet dan zeker dat je het over dezelfde kamer hebt en wat het waard is.

Ik ben in oktober vorig jaar geweest en kon overal terecht.

Als je alles van te voren regelt kan het alleen maar mis gaan.

• VideJo

JoyceS Schreef:

——————————————————-

> Als je alles van te voren regelt kan het alleen

> maar mis gaan.

Dat is wel een beetje erg overdreven . . . Ik ga altijd georganiseerd, in een groep, maar ik herken het in ieder geval niet.