eerste keer naar India

• aagje

Hoi India kenners, ik ga in juni de eerste keer naar IndiaB), een visa (ik weet niet of dit nodig is voor india) krijg ik dat aan de grens? en welke munteenheid hebben ze? oja en hoelang vliegen is india eigenlijk? Ik hou eigenlijk niet zo van buitenlands eten, zijn er snackbars in india? Ik zie er zo naaruit, ik ga over een tijdje dollars wisselen, want dat is neem ik aan de beste mannier van wisselen. En voor de kindjes wat kan ik het beste meenemen,? ik heb al heel veel spiegeltjes, toch altijd weer leuk voor de kindjes.

Ik hoop toch zo dat iemand antwoord heeft.

Groetjes aagje

• froukje

nou kataraja en de rest……!

Hallo Aagje,

Voordat je naar India gaat,moet je je er wel in verdiepen.Het een en ander lezen,lijkt me niet onverstandig.

Volgens mij heb je een wereldkaart opgehangen,een pijltje gepakt,gegooid en dat kwam op India terecht.En toen direct naar deze pagina.

Ik ga toch op je vragen in.

Een v.d.eerste dingen die je over India leest,is dat je een visum nodig hebt.

En dat de roepee de munteenheid is.

En als je even Ams.-Delhi googled,dan zie je dat het ong.7,5uur vliegen is.Zo kun je ook Ams.Mumbay doen.

En als je iets over India gelezen had,dan heb je vast weinig over Mc Donalds enzo gezien.

Ik ga toch even op je vragen in.

Wil je rechtstreek,of een overstap,waar vandaan,je kunt ook vanaf Dusseldorf of Brussel.Rechtstreeks hoeft op het ogenblik dat jij wilt niet altijd duurder te zijn.Je moet ook naar Dusseldorf of Brussel reizen,bij een stop op een andere luchthaven moet je ook wat eten,drinken.

Specifiekere vraag:sites waar je tickets kunt kopen,liefst zo goedkoop mogelijk.

Vervoer in India.

Geen dollars of zo meenemen,gewoon in India pinnen(bij ATM)Thomas Cook)en je kunt ook 100 of 200 euro in je handbagage meenemen.Anders moet je direct op zoek naar een pinautomaat.

Officieel mag je geen roepees invoeren.Ze doen er niet moeilijk over.Roepees kun je op Schiphol krijgen.

Ik droeg ze op mijn lijf,net zoals paspoort,creditcard.Neem kopieen mee.

En een paar honderd roepees in je zak,voor een riksja etc.

Een snackbar zoals hier,daar moet je niet op rekenen.

Eet vegetarisch,geen gewassen spullen,zoals sla,fruit.Dan heb je het minste last van je maag/darmen.Soms kun je continentaal(beetje europees)eten.En je kunt vragen om het eten niet zo spicey te maken,

dat doen ze dan vaak wel.

Neem een desinfecterende gel mee,om je handen mee te wassen.

Drink geen water uit de kraan.Flessen zijn bijna altijd wel te koop.

(Prikkers:de flessengooierij hebben we al gehad)

Visum aanvragen bij de visumdienst,hier in Nederland.Regeltjes veranderen steeds.Vind je op google.

En de spiegeltjes:de Indiers die ik gesproken heb,daarover,ook o.a.zeepjes,dat je die aan kinderen kunt geven.Doe dit dan niet in een sloppenwijk,waar je direct half India over je heen krijgt.

Verder laat ik deze vraag laat ik toch graag over aan de Indiagangers,want daar zijn de meningen verdeeld over vlg.mij.

Inentingen zijn er ook nog:verwijzing naar GGD.

Aagje:1 advies,ga ook het een en ander lezen.Ga je erin verdiepen.

Want anders kun je wel eens voor verrassingen komen te staan.

Maar verder schroom niet,om toch dingen hier te vragen.

Want het kan zijn,hoe meer je leest,hoe minder je door de bomen het bos niet meer ziet.

Je kunt hier op het prikbord ook heel veel lezen.

Daar lees je misschien niet altijd een antwoord,maar het kan je wel aan het denken zetten,om er meer van te weten te komen.

Prikkers:

Ik heb dit niet opgeschreven om even te laten weten dat ik er iets vanaf weet.Dit zijn zulke basic dingen.En hoef ik jullie niets te vertellen.

Ik meen dat dit P.B.ook een doel heeft:mensen te helpen.

Al of geen reeele vragen.En het is aan een ieder om daar op te reageren of niet.Ik heb dat wel gedaan.

Ik wil Aagje een beetje op weg helpen.

Misschien zag ze door de bomen het bos al niet meer!

Van hier uit kan ze misschien verder.

Alhoewel dit nog maar een topje v.d.ijsberg is.

succes

• erik

Ik denk dat Aagje Kataraja is……..

• froukje

ja,misschien wel en wil testen wat de“z.g.Indiagangers”weten.

ben ik daar met open ogen in gelopen…..>:D<

• froukje

ja,misschien wel en wil testen wat de “z.g.indiagangers”weten.

ben ik daar met open ogen ingelopen…….:X

misschien toch maar niet meer reageren.

zal wel door het nare weer komen,ligt sneeuw en het regent en het is maart!!!

• Johan

Hallo Aagje, voor wat betreft de spiegeltjes heb ik wel een goed idee, niet allemaal uitdelen hoor, op z'n minst 1 voor jezelf gebruiken. gr. Johan.

• Shirley

Er zijn wel degelijk snackbars in India, in Delhi (Conought) heb je een MacDonalds, een Burger King en een Wendy´s, alleen nergens runderburgers.

• zonder naam

Wie neemt dit soort vragen nog voor ernstig ?

• Ineke M

Ja, dat begreep ik ook al niet. Het ligt er zo dik bovenop!

Ineke

• JoyceS

Is het warm in India?