trein van tevoren boeken???

• janssen80

vraagje:moet k treintickets van tevoren boeken/reserveren bv al in nederland of kan dit een paar dagen van tevoren in india ook nog?

wil een aantal stukken met de trein doen(delhi-agra,agra-khajuraho,khajuraho-varanasi) alvorens te vliegen naar het zuiden.

alvast bedankt!

• Pascal

Als je in een bepaalde klasse wilt zitten kan je het beter vanuit NL regelen.

Zelf had ik een ticket van Delhi-Agra, alleen AC3 was toen nog beschikbaar, de avond ervoor heb ik toch een taxi geregeld dus ik kan je niet vertellen of die klasse goed was.

• KeesM

Hoewel een oude discussie, toch maar een reactie:

het is inderdaad raadzaam ook treinreizen van tevoren te boeken.

En check vooral ook van tevoren of je niet net op/rond een festival wilt reizen. bijv. reizen met Diwali of Holi kun je wel schudden. Op de festivaldagen zelf is er geen vervoer en op de dagen er omheen zit alles bomvol, al weken van tevoren.

Mocht je ooit plotseling een trein nodig hebben en iedereen vertelt dat ie volgeboekt is: gewoon naar het station gaan en aan het loket kaartjes kopen. Dat zijn dan wel kaartjes voor de laagste klasse maar:

The lowest class on Indian trains is Unreserved. An unreserved ticket gives you the right to be on the train, in the general carriages. How you fit in to it is your problem. You could end up standing, squatting in the aisle, or lying on a luggage rack. Few actually get seats in the carriage. Travelling unreserved on the trains is certainly an experience. If you have a short day trip somewhere, you might check it out. Your fellow passengers will most likely be country folk, colorful and gregarious, but unlikely to speak too much English. Guaranteed to be an experience.