Multiple entrie visum

• Qrio

Beste iedereen,

in mei wil ik voor 4 weken naar india gaan, m'n aan- en vertrekpunt is Delhi.

Nu wil ik ook in die periode 2 weken naar Nepal. Ik ga dus van India - nepal - india. Moet ik nu 2 maal een visum (a 75 euro) gaan aanvragen, of kan dat op 1 en hetzelfde visum welk ik in Den Haag aanvraag?

Hoor het graag van wie dan ook, met groet….

• surya

Ik denk dat het wel op 1 visum kan. Ik geloof dat je het Indiase visa bedoeld. Beetje geduld en oprecht aardig zijn helpt een hele boel bij de ambassade, daarbij gewoon je plannen uitleggen. Succes

• zomaar iemand

Zou je aanraden je reisplannen heel duidelijk uit te leggen bij visumaanvraag.Anders kom je met het probleem te zitten dat je ondanks je multiple e. niet terug het land in mag aangezien er nu een bepaalde periode tussen 2 bezoeken aan India moet zitten.Het is een nieuwe regel en nog een behoorlijk rommeltje,niet echt duidelijk allemaal.

Ik heb enkele weken geleden heel wat wanhopige reizigers getroffen in Nepal die met dit probleem te maken hadden .Er waren veel mensen bij die zelfs problemen hadden om via India terug te vliegen naar hun thuisland.Stuk voor stuk mensen die in India op vakantie waren geweest en nog even van de gelegenheid gebruik hadden gemaakt een nabij gelegen land te bezoeken. Regel het dus heel goed van te voren ,want voordat je het weet zit je dagen bij de high com. India of visumdienst .De gene die wel toestemming kregen om terug te keren naar India,moesten opnieuw betalen.Sommige andere kregen gewoon een botte weigering.

• Sundri

“Zomaar iemand” stelt het wel heel negatief voor. De Indiase ambassade geeft zelf aan, dat als je een double entry of multiple entry wilt, dat dit mogelijk is op één visum. Dan moet je wel je reisplannen voorleggen. Je krijgt dus één visum en dan hoeven er helemaal geen twee maanden tussen je uit- en inreis in India te zitten.

Sterker nog, wil je binnen twee maanden naar India terugreizen op twee op elkaar volgende visa, dan is ook dat mogelijk, mits je daarvoor gegronde redenen hebt (terugreizen vanuit India lijkt me gegrond genoeg). Zo staat het op m'n stempel in m'n paspoort, dat ik erin kreeg bij uitreis van India. (De tekst heb ik onder het topic “Visum India 6 maanden nog steeds mogelijk” opgenomen). Geen probleem dus!

Ik kreeg onlangs overigens zelf ongevraagd een double entry visum, terwijl ik voor een periode van 6,5 week in India ging verblijven.

• zomaar iemand

Juist ja, je moet je plannen voorleggen ,je kunt niet meer zoals voorheen zomaar India in en uit wanneer jer er zin in hebt.Eerst alles goed regelen en navragen.Bij de mensen die ik in Nepal getroffen heb waren er verschillende die bij het verlaten van India een stempel in hun paspoort gekregen hadden waarop stond dat er 2 weken tussen het verlaten en opnieuw binnenkomen van India moet zitten.Dit ondanks geldig multiple entrie visa.Dit heeft niets te maken met de periode van 2 maanden die tussen het aanvragen van een nieuw touristvisa moet zitten met de nieuwe regels.De mensen die ik in Nepal trof kregen plotseling me deze nieuwe regels te maken en hadden stuk voor stuk een ernstig probleem.