Hoe is india?

• kelly

hallo allemaal,

Ik ga dit jaar voor het eerst naar noord- india.

Waar moet ik me op voorbereiden qua hygiene zoals dames-toiletten, zijn die openbaar aanwezig enzovoort. En de algemene hygiene?

alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.

• Sweety

Ik nam ontsmettende doekjes en handgel mee, handen “schoon” zonder water. De toiletten op Delhi Domestic Airport vond ik erg schoon, zelfs schoner dan sommige hier in Nederland. Die van Delhi Indira Gandhi Int. waren niet zo schoon, maar als je moet dan moet je. Langs de snelweg ben ik wel eens bij een restaurant de smerigste wc tegengekomen, vol met vliegen en kakkerlakken…Ineens hoefde ik niet meer zo nodig. Verder zie ik mensen ook “gewoon” langs de weg zitten, dus wat is hygiëne/privacy/schaamte/enz.8-);)

• froukje

Ik zou voor het toilet gebruik onderweg wat papieren zakdoekjes of iets dergelijks meenemen.Toiletpapier is niet altijd aanwezig.En het is niet altijd even handig om met een rol toiletpapier op zak te lopen.Je kunt ook een stuk van een rol meenemen.

• geesje

hallo kelly,

ik zou als ik jou was eerder zo'n pakje met vochtig toiletpapier meenemen i.p.v een hele wc-rol.

Die pakjes zijn plat en er zitten veel doekjes in. het is in ieder geval veel handiger dan een hele rol meeslepen!

en ik zou ook desinfecterende gel kopen.

heel veel plezier op vakantie in noord-india

geesje dijkstra

• Marita

Hallo allemaal

Wij gaan 25 maart voor een jaar naar India,weten al veel maar volgens mij nog lang niet genoeg.

Graag info over van alles.

Marita

• VideJo

India is in twee woorden samen te vatten:

Chaotisch en Prachtig.

Maar als je nog nooit naar een echt arm land bent geweest, dan zal je moeite hebben met sommige dingen. Zoals bedelaars met nare wonden en aanhoudende verkopertjes.

• kel

bedankt alvast voor jullie berichten. graag hoor ik meer over het land

• erik

Dit is niet vervelend bedoeld, maar mijn 12 jarige zoon kwam net met die site aan en ik moest er om lachen.

http://www.lmgtfy.com/?q=india+hygiene

• Rob

Erik,

Schitterende link.

Rob

• Rob

Froukje,

Ik heb altijd een katoenen (schouder)tasje bij mij met de meest noodzakelijke artikelen voor onderweg.

Waaronder een halve rol toiletpapier (die zijn in India niet overal te koop / aanwezig).

Mijn ervaring is wel dat als het toilet op je hotel geen toiletpapier heeft de receptie een rol kan brengen.

Soms zijn die na eenmalig gebruik al weer op, dan vraag je gewoon een nieuwe.

Verder heb ik altijd een pen en een klein kladblokje voor korte aantekeningen onderweg.

En vaak ook een zak met drop.

Die tasjes gebruik ik ook om mijn bagage te verdelen.

Een voor schone sokken/ondergoed, een voor gebruikte.

En een met blouses, een met pakjes cup-of soepjes.

Verder neem ik nooit veel aan bagage mee.

Rondom de tijd dat ik meestal naar India ga (juli) is dat ook niet nodig.

Rob