I.P.I.'s in India

• Rob

“Misschien zijn er prikkers die met ‘Geesje ’ willen mee en /of vooruitdenken en hier hun i.p.i (Indiaas probleem item) willen achterlaten.Iedereen kent er wel een aantal, Dat bespaart Geesje een hoop gedoe, want i.p.i 's zijn er genoeg! ”

Beste mensen,

Deze term is voor mij nieuw op dit prikbord, maar ik begin:

1. Al die vieze vliegen, overal vieze vliegen, dat is mijn grootste probleem in India

2. Ik ben zeer kritisch, maar geen klager.

Als ik een keer ergens over klaag is dat zeer serieus.

Dat onverstoord gewobbel van die Indiers met hun hoofd als ik door blijf zeuren is mijn tweede grootste probleem.

3. Als ik de roomservice tegen elven ontbijt op bed laat brengen, moet ik mij altijd aankleden van mijn Indiase travelbuddy.

Terwijl ik in die Indiase hitte een onderbroek al genoeg vind.

4. Ik bestel altijd kali coffee met seperate suggar. Anders is die koffie niet te zuipen.

Rob

• Rob

Beste Rob,

Volgens mij ben je een kluns in rekenen.

Een grootste probleem en tegelijker een tweede grootste probleem?

Hoeveel is dat samen? Drie grootste problemen?

Terwijl je vier i.p.i's noemt?

Zowel rekenkundig als taalkundig klopt dat niet.'

Rob

• Ineke M

Mijn grootste i.p.i. is dat altijd net als ik over kan steken er weer een riksja pal voor mij neus stopt. Zodra die weer doorrijdt is het te laat….en als ik dan weer een gaatje zie…tja, dat stopt er weer een riksja! Gelukkig ben ik meestal maar kort in dat soort drukke steden, maar toch met stip op nr. 1 voor mij.

Een klein i.p.i. is dat ik slappe koffie juist erg lekker vind, maar op een of andere manier lukt het me nooit die te krijgen. Waar reisgenoten de hele reis klagen over slappe koffie lijkt het erop dat ze bij mij ineens bedenken dat er een extra schep nescafé bij in moet. Dus ga ik maar weer aan de chai, minttea of milkcoffee.

Verder heb ik eigenlijk erg weinig i.p.i.'s.

Ineke

• Shirley

Het niet weten van Indiers hoe je op je beurt wacht…

• Frank

precies die wilde ik ook opschrijven Shirley, dan maar het ongegeneerd naar binnenlopen en meekijken als ik aan het pinnen ben bij de bank :D

• Shirley

ja respect voor privacy is er ook ver te zoeken…

• dr. Khan

Shirley Schreef:

——————————————————-

> ja respect voor privacy is er ook ver te zoeken…

“Privacy” is een onbekend verschijnsel in India. Wellicht dat een wc nog de beste kansen biedt om je terug te trekken, maar zelfs daar wil geen garantie op geven B)

• Rob

Beste Khan,

Privacy is een zeer bekend verschijnsel in India.

Het wordt daar alleen niet zo genoemd.

Vanwege de verwarring met “egoisme”.

Is gewoon een definitiekwestie.

Rob

• Rob

Khan,

In sommige situaties in India wordt privacy best wel op prijsgesteld.

Neem als voorbeeld het onstuimige zoontje van mijn Indiase travelbuddy.

Die was onlangs op school van een muurtje gevallen: been gebroken.

Met zijn been in het gips thuisgekomen uit het ziekenhuis.

Daar kon hij niet meer naar het ouderlijk toilet om zijn grote boodschap te doen.

Hoe zijn pa dit opgelost heeft heb ik nog niet gehoord.

Maar zijn privacy tijdens het poepen wordt zeker gewaarborgd.

Rob

• Shirley

Ik zei ook niet dat privacy ver te zoen is, maar het RESPECT voor privacy.