Delhi airport

• LouisZ

Hallo,

Wie kan mij helpen? Ik heb eindelijk mijn vliegticket geboekt naar Delhi en direct een binnenlandse vlucht naar Leh. Ik kom om 11 uur ‘s avonds aan in Delhi en vlieg de volgende ochtend om 5:45 uur verder. Dat loont niet echt om een hotel voor die nacht te boeken. Wat kan/ moet ik doen? Is het mogelijk om m’n bagage door te laten checken, of moet ik het eerst zelf ophalen om daarna opnieuw in te checken? Zijn de binnenlandse vluchten uberhaupt vanaf dezelfde terminal, of zelfs vanaf hetzelfde vliegveld? Geen idee of Delhi er meer dan 1 heeft. Ik vrees dat ik de hele nacht buiten moet gaan zitten wachten met mijn bagage totdat ik weer in kan checken. Wat ik me herinner van Delhi airport (8 jaar geleden voor het laatst van buiten gezien) is dat geen aantrekkelijk vooruitzicht.

Louis

• Shirley

Indira Gandhi Airport is behoorlijk verbouwd en verbeterd. Ik zou het nu niet zo erg meer vinden daar een nachtje te moeten vertoeven tot m´n volgende vlucht.

Of jouw bagageg wordt doorgelabeld moet je even informeren bij je luchtvaartmaatschappij. Op international airport is het nu best te doen. Er is zelfs een rook hokje (voor mij belangrijk als ik zo lang op een airport moet wachten :)):

http://94.100.115.79/632750001-632800000/632769201-632769300/632769217_5_bX7_.jpeg

Maar hoe het op domestic is, waar jij heen moet voor je doorvlucht weet ik niet.

• jjg

Zelfs bij dit soort foto's krijg ik zin om weer op pad te gaan :)

• Pascal

Ookal wordt je bagage doorgelabeld als je met dezelfde maatschappij verder vliegt, je moet zelf de terminal uit en langs buiten naar de andere terminal lopen voor de binnenlandsevlucht om weer de hele beveiligingsprocedure te starten. (labeltje, stempeltje, door het poortje enz. enz)

Aan de andere kant van de weg, is een soort restaurant/bar waar het wat prettiger wachten is.

• LouisZ

Is die de hele nacht open dan?

• Rob

De hele nacht? Wat bedoel je met de hele nacht?

Met uit- en weer inchecken blijft er niet zoveel wachttijd over tussen beide terminals.

Rob

• LouisZ

Dat bedoelde ik dus met mijn eerste vraag. Meestal kun je bij binnenlandse vluchten pas een uur van te voren inchecken. Dan blijft er tussen 11 uur ‘s avonds en 5 uur 45 z0’n 6 uur over om je bagage op te halen en je te verplaatsen naar de andere terminal. Ik heb ergens gelezen dat er 8 km tussen beide terminals ligt, of is het toch dichterbij en te lopen? Dus zo'n 4 a 5 uur moet ik zeker overbruggen, en dat noem ik een hele nacht.

Louis

• Sundri

Vanaf Delhi IGI kun je een shuttlebus nemen naar het domestic vliegveld. Er gaat iedere 20 minuten een bus, zowel ‘s nachts als overdag. Ik zou gewoon op het vliegveld blijven; de tijd is te kort en de afstand te groot naar het centrum van Delhi, bovendien heb je daar ’s nachts natuurlijk niets aan en je moet toch circa uiterlijk 1,5 uur vantevoren je melden voor je vervolgvlucht.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat je in Delhi je bagage kunt laten doorlabelen. Wellicht is dat wel mogelijk als je je vervolgvlucht bij dezelfde maatschappij heb geboekt. Dat zou ik vragen bij de betreffende maatschappij. Vlieg je met een andere maatschappij, ga er dan maar vanuit dat je je bagage zelf moet ophalen en inchecken voor je volgende vlucht. Dat laatste is natuurlijk geen probleem, omdat je ruim voldoende tijd hebt tussen je vluchten.

Doordat er betrekkelijk veel tijd zit tussen je vluchten, heb je kans dat ze je bij het domestic vliegveld niet willen binnenlaten. Maak dan stampij en zeg dat je vanaf het internationale vliegveld komt en dat je tenslotte een hoop taxen betaald. Werkt gegarandeerd. Het overkwam mij nog afgelopen zondag, toen ik van domestic naar international ging. M'n stampij werkte uitstekend.

Zowel de international als de domestic terminals zijn volledig vernieuwd. De werkwijze is nu westers, waardoor er geen lange wachttijden meer zijn. Je hoeft niet meer zelf je ruimbagage te laten scannen. Het is nu gewoon inchecken en ruimbagage inleveren. Dat scheelt lange rijen en heel veel tijd. Nu is het voldoende als je bij Delhi IGI twee uur vantevoren aanwezig bent, vroeger was dat drie uur. Voor domestic was dat twee uur en nu 1,5 uur.

• Marielle

Inderdaad, beide terminals zijn nogal verbeterd, in beide terminals is het goed wachten. Of nog beter, in het restaurant tegenover de internationale terminal. Er is trouwens een shuttleservice tussen beide terminals, gratis, dus je kunt helemaal je eigen plan trekken. Paar uurtjes in het restaurant, dan met shuttle naar domestic en daar nog even wachten, of zoiets?

• dr. Khan

Sundri Schreef:

——————————————————-

> De werkwijze is nu westers,

Ben ik benieuwd of de prijzen voor thee, etc nu ook westers zijn geworden. Ik heb twee jaar geleden van 12 uur tot 9 uur op Bombay doorgebracht (d.w.z. van international naar domestic) en had achteraf een beetje spijt dat ik niet langer in het etenstentje op het parkeerterrein van domestic was gebleven. De prijzen in Domestic waren meende ik vrijwel gelijk aan wat je op Schiphol betaalt.