Vanaf Delhi IGI kun je een shuttlebus nemen naar het domestic vliegveld. Er gaat iedere 20 minuten een bus, zowel ‘s nachts als overdag. Ik zou gewoon op het vliegveld blijven; de tijd is te kort en de afstand te groot naar het centrum van Delhi, bovendien heb je daar ’s nachts natuurlijk niets aan en je moet toch circa uiterlijk 1,5 uur vantevoren je melden voor je vervolgvlucht.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat je in Delhi je bagage kunt laten doorlabelen. Wellicht is dat wel mogelijk als je je vervolgvlucht bij dezelfde maatschappij heb geboekt. Dat zou ik vragen bij de betreffende maatschappij. Vlieg je met een andere maatschappij, ga er dan maar vanuit dat je je bagage zelf moet ophalen en inchecken voor je volgende vlucht. Dat laatste is natuurlijk geen probleem, omdat je ruim voldoende tijd hebt tussen je vluchten.
Doordat er betrekkelijk veel tijd zit tussen je vluchten, heb je kans dat ze je bij het domestic vliegveld niet willen binnenlaten. Maak dan stampij en zeg dat je vanaf het internationale vliegveld komt en dat je tenslotte een hoop taxen betaald. Werkt gegarandeerd. Het overkwam mij nog afgelopen zondag, toen ik van domestic naar international ging. M'n stampij werkte uitstekend.
Zowel de international als de domestic terminals zijn volledig vernieuwd. De werkwijze is nu westers, waardoor er geen lange wachttijden meer zijn. Je hoeft niet meer zelf je ruimbagage te laten scannen. Het is nu gewoon inchecken en ruimbagage inleveren. Dat scheelt lange rijen en heel veel tijd. Nu is het voldoende als je bij Delhi IGI twee uur vantevoren aanwezig bent, vroeger was dat drie uur. Voor domestic was dat twee uur en nu 1,5 uur.