koers rupee-euro

• geesje

weet iemand momenteel wat 1 rupee waard is in euro's?

• PeterB

1 EURO = plm. 63 INR

• Ineke M

Was afgelopen zondag Rs 61,3.

• Frank

voor het pinnen van 10000 roepies betaalde ik vorige week 160,13 euro (inclusief 1,82 euro transactiekosten bij de ING) koers 63,1672 dd 15022010, deze wsselt per dag iets

• Rob

De koers is behoorlijk aan het zakken de laatste maanden, minstens 10%.

http://www.wisselkoers.nl/koers_converter.aspx

Rob

• geesje

Je mag geen rupees invoeren maar ik ken toch mensen die dit stiekem doen. wel een klein bedrag overigens.

maar word je niet gepakt door de douane bij binnenkomst? je hebt dat geld toch in een tas of geldbuidel en je gaat door detectiepoortjes en je bagage door een scanner?

lijkt me best link.

• erik

Ze kijken echt niet of jij toevallig een handvol rupees in je zak hebt zitten. In je geldbuidel kijken ze nooit. als je 100.000 roepies in mooie pakketjes in de jekoffer stopt, dan mag je je een beetje zorgen gaan maken. Die hele regeling is ook niet bedacht voor toeristen die bij aankomst alvast geld voor een taxi en een kop thee op zak willen hebben.

• Rob

Geesje,

Ik heb ergens gelezen dat je tot 10.000 in en uit mag voeren.

Waar ik dat gelezen heb weet ik niet meer.

Was wel een officiele Indiase overheidssite.

http://www.xs4all.nl/~devarosa/links.htm#overheid

Rob

• geesje

ik wil geen moeilijkheden en daarom wil ik het risico zo klein mogelijk maken Erik.

Ik snap dat ze echt niet moeilijk gaan doen over een kleine hoeveelheid rupees, ik ben hierover nogal onzeker. stel dat er plotseling onnodig strenge contrôles komen of ineens de regels worden aangescherpt….het is india hè en daar kan elk moment iets veranderen toch?

• Sundri

Ik neem altijd Roepies heen en weer in m'n handbagage (uiteraard). Nog nooit ben ik daarop gecontroleerd. Het bedrag dat ik meeneem varieert meestal tussen de Rs. 3.000 en Rs. 7.000. Zelfs als ze controleren, verwacht ik met zo'n bedrag geen problemen. Zeker als je meldt dat je regelmatig naar India reist.