bomb blast pune german bakery

• surya

Wanneer stopt dit is een keer?!!!!?

• surya

http://www.punemirror.in/index.aspx?page=article§id=62&contentid=20100214201002140137309003adf219d§xslt=

• geesje

surya Schreef:

——————————————————-

> http://www.punemirror.in/index.aspx?page=article&s

> ectid=62&contentid=20100214201002140137309003adf21

> 9d§xslt=

dacht al, waar is die thread. ik heb het vlug even doorgelezen, maar snap niet waarom daar een bom moest ontploffen. was het een aanslag? ik ben niet zo op de hoogte maar had wel iets meegekregen van een bakkerij waarmee iets gebeurd zou zijn. en om je vraag te beantwoorden surya; het zal nooit stoppen:(

• surya

Ja het was een aanslag :-(

• Theo Kiewiet

Dieptriest,

dit is de zoveelste aanslag op een plek waar ik ooit geweest ben.

In welke stad heb je nog het idee dat je veilig kan zitten? Vraag ik me vanuit mezelf af.

Wat een ellende vor de mensen die dit nu treft.

• corsti

High allert on Delhi and Goa!

• Kannadiga

Dit is niet de eerste of laatste aanslag. Van de meeste terroristische aanslagen hoor je niet eens. Een belangrijke rijke oorzaak is dat deze regering een wet veranderd heeft. Terroristen mogen pas opgepakt worden als er al een aanslag is gepleegd. Dit door druk van een bepaalde minderheidsreligie die vaak aanslagen pleegt.

• erik

voor wat het waard is :

Pakistaanse groepering eist aanslag India op

NEW DELHI - Een tot nu toe onbekende Pakistaanse terreurgroep heeft de aanslag opgeëist, die zaterdagavond in een restaurant in het Indiase Poona plaatsvond. De aanslag kostte elf mensen het leven. Zestig anderen raakten gewond.

Please Wait …

Een man heeft de Indiase krant The Hindu gebeld en de verantwoordelijkheid voor de aanslag opgeëist namens de Pakistaanse beweging Lashkar-e-Taiba al-Almi, een afsplitsing van de radicaalislamitische beweging Lashkar-e-Taiba uit Pakistan. De groepering heeft zich afgesplitst van Lashkar-e-Taiba, omdat deze terreurgroep in opdracht van de Pakistaanse geheime dienst zou opereren, aldus de man. Volgens hem was de aanslag een antwoord op India's weigering om te praten over de omstreden regio Kashmir, berichtte de krant woensdag.

De bom ontplofte echter een dag nadat de regeringen in New Delhi en Islamabad hadden toegezegd hun dialoog op 25 februari te hervatten. India kapte gesprekken met Pakistan af na de bloedige aanslagen in Mumbai, omdat het stelde dat Lashkar-e-Taiba verantwoordelijk is voor het bloedbad, waarbij meer dan 160 mensen stierven. India verweet Pakistan dat het veel te weinig actie ondernam tegen de extremisten.

Pakistan heeft een groot aantal militairen gelegerd in de omstreden grensregio Kashmir. Beide landen raakten al een aantal keer verwikkeld in gewapende conflicten over het gebied. India claimt net als Pakistan de zeggenschap over de regio. De kernmachten voerden sinds zij in 1947 onafhankelijk werden van Groot-Brittannië al twee keer oorlog om Kashmir.

Het was jarenlang relatief rustig in het deel van Kashmir waar Pakistan de macht heeft, maar in de laatste maanden deden extremisten van zich spreken met een aantal aanslagen. Ze zijn fel gekant tegen het offensief van het Pakistaanse leger tegen de radicaalislamitische Taliban in het noordwesten van het land.