In tempels mag je niet met schoenen komen, dat is wat ik al weet. maar wat doe je met je schoenen?
geef je die het liefst af of neem je zelf een plastic tasje mee waarin je ze kunt droppen
wat is het beste?
groetjes geesje dijkstra
Geesje,
Afhankelijk van de grootte van de tempel laat je je schoenen gewoon buiten staan of geef je ze in bewaring af als die mogelijkheid er is.
Meenemen in een plastic tasje lijkt mij geen optie, dat mag ook niet meer van Hans.
In sommige tempels mag je uberhaupt geen lederwaren mee naar binnen nemen.
Dus geen schoenen, portemonnees, horlogebandjes, et cetera.
Het meest streng vond ik de Akshardham mandir in Delhi, strenger dan de controle op het vliegveld.
Daar wordt je minstens 3 x gecontroleerd, niets mag mee naar binnen.
Zeer begrijpelijk.
Rob
Het was in Kanchipuram dat de zool van mijn sandaal begon los te laten.
Voor de ingang van een tempel zat een schoenmaker, die kon mijn zool wel repareren.
Voor 1 roepie begreep ik, “ok doe maar zei ik”.
Als een specht begon hij opeens allemaal spijkertjes in mijn schoenzool te slaan a 1 roepie per stuk.
Dat was in 1995.
Op die sandalen met 35 spijkertjes heb ik nog jarenlang gelopen.
En als herinnering nog steeds bewaard.
Rob
net terug van de reis naar India. Mijn schoenen netjes voor een tempel in Bubaneshwar laten staan tegen betaling van 2 roepies maar na terugkomst waren ze verdwenen! Hopenlijk is er iemand dolgelukkig mee, ik op dat moment niet want moest over de hete vieze straatjes teruglopen. Veel bezoekers spraken er schande over dat het was gebeurd en dat het slecht was voor het land, maar ach even naar een winkel gegaan, een nieuw paar schoenen was zo gekocht!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?