Wij zijn geen egoisten!

• prakhar

En nou allemaal de goede dingen opnoemen waarom de mens gèèn egoist is(tu)

• Rob

http://members.home.nl/rmorsman/images/logo/merknaam-R-8639%203cm.jpg

• prakhar

heb je er wel patent op aangevraagd?:D

• prakhar

??? Niemand die vindt dat nederlanders niet egoistisch zijn?

even wat positieve punten opnoemen wat WIJ kolossaal voor anderen doen;

*er is een ramp gebeurd en de nederlanders springen op om te helpen. was bij de tsunami zo, malaria in afrika onlangs en haiti. Dan denk ik nog even terug aan de actie in de 80ger jaren met Help de russen de winter door en vele andere goede doelen waar gul voor gegeven is.

terzijde, dat dit doelen zijn waar ik niet achter sta is even een andere zaak, het gaat nu om de daad:D

*al die mensen die naar nederland zijn gekomen en hier mogen wonen. dat zijn er best veel.

*de sociale zekerheden, ook al gaan die in rap tempo achteruit, is toch iets om trots op te zijn. daar hebben vorige generaties hard aan gewerkt!

*de vrijheden die ons land biedt, er zijn hier geen dictators aan de macht en er mag heel veel (te veel), je hebt vrijheid van godsdienst en dat betekent voor veel andere geloven dan het christendom dat ze hier meer voor elkaar krijgen dan in andere landen

*als er dijken elders gebouwd moeten worden sturen wij de experts. als je een egoist bent dan onthou je mensen dit. geld ook voor de andere punten natuurlijk:P

en er is nog veeeel meer waar we trots op mogen zijn.

Tot slot; als nederland zo'n kutlandje is (zoals er velen zijn die dat willen beweren)….waarom woont de halve wereld hier dan en waarom is het er dan stampvol?:S dit is een teken dat nederland het helemaal zo slecht niet doet!

• Rob

Prakhar,

In Nederland heeft bijna niemand last van het calimerocomplex.

Rob

• Rob

Prakhar,

Nog even en persoonlijke opmerking.

Veel termen uit de psychiatrie worden in het Nederlands taalgebruik dagelijks gebruikt.

Dan hebben ze een heel eigen, afgezwakte betekenis.

Niet bedoeld om iemand het etiketje “psychiatrisch patient” op te leggen.

Daarmee zou ook onrecht gedaan worden aan mensen die echt lijden aan bepaalde ziektebeelden.

Rob

• Ineke M

Ik denk dat alle mensen wel iets egoisisch in zich hebben (overlevingstactiek?).

Begrijp alleen niet waarom je over Nederland begint. Ik ben in de eerste plaats ‘Ineke’ en heb dus ook de eigenschappen van ‘Ineke’. Dat zijn sommige goede- en andere minder goed eigenschappen. Dat een aantal overeenkomen met andere Nederlanders is nog geen excuus om mij daarachter te verschuilen, dan wel daar trots op te zijn.

Verder;

- doen mensen over het algemeen goed om er zelf beter van te worden (n.l. zich een weldoener voelen), dus egoïstisch

- wat hebben mensen uit andere culturen hier met dit onderwerp te maken?? Of bedoel je dat wij zo ‘goed’ zijn om hun allemaal een ‘warm’ welkom te geven. Daar ga ik verder maar niet op in, want dat wordt weer een topic op zich.

- sociale zekerheid?? Wat heeft dat met het persoonlijke egoïstme te maken?

- de Nederlandse inzet voor b.v. dijken wordt ook goed betaald!

Denk eigenlijk dat jij jouw eigen topic gewijzigd hebt in een ander onderwerp; ‘Trots op Nederland’

Ineke

• prakhar

Rob Schreef:

——————————————————-

> Prakhar,

>

> Nog even en persoonlijke opmerking.

> Veel termen uit de psychiatrie worden in het

> Nederlands taalgebruik dagelijks gebruikt.

> Dan hebben ze een heel eigen, afgezwakte

> betekenis.

> Niet bedoeld om iemand het etiketje "psychiatrisch

> patient" op te leggen.

> Daarmee zou ook onrecht gedaan worden aan mensen

> die echt lijden aan bepaalde ziektebeelden.

>

> Rob

? Deze opmerking hoort in ieder geval hier niet thuis rob.

en ik weet genoeg van psychiatrie dus bedankt voor de uitleg maar het was niet nodig geweest

• prakhar

nee, bijna niemand heeft last van het Calimero-effect(:P)

als je als klein landje moet opboksen tegen de vs of china dan delf je vaak het onderspit. logisch dat Calimero dat ook altijd riep ‘maar zijn zijn groot en wij zijn klein en dat is niet eerlijk, o nee’:D

we zijn een klein land maar we zijn groot is sommige dingen, mogen we best trots op zijn. is toch niet erg?

jammer dat trots zijn altijd uitgelegd wordt als synoniem voor arrogant want het is nìet hetzelfde. als japan of brazilie goed scoren dat vinden we het normaal want ze zijn ook goed, doet nederland hetzelfde roepen we met z'n allen dat we vooral niet moeten denken dat we beter zijn….kortom, waag het eens om blij te zijn met je prestaties. ik heb me altijd al verbaasd over dit rare karaktertrekje van mijn landgenoten

en dan vinden sommigen het raar dat er een Calimero-effect onstaat(:D