afdingen (vervolg voor Ramp ersad)

• Sweety

Rampersad S.V Schreef:

——————————————————-

> Afdingen in holland is niet de gewoonte sweety.

> Zit je financieel aan de grond?

> Je zult de verkopers vast en zeker erg blij maken

> met je opdringerige gedrag.

> Bewaar die gewoonte voor als je in India bent en

> pas je in Nederland aan.

> Ik wil mij niet voor het onfatsoenlijke gedrag van

> mijn volk schamen in een land waar andere waarden

> en normen heersen. Opvoeding is geen excuus.

>

> Ondergetekende,

>

> Rampersad

Nee, ik kan gelukkig bijna alles kopen wat ik wil, maar waarom zou ik teveel betalen? Het geld dat ik heb bespaard door mijn boodschappen (reclames volgen), heb ik gedoneerd voor Haïti. Ik ben prijsbewust en vind het niet erg om mijn boodschappen, in gedeeltes, bij 2 of 3 supermarkten te halen. 5 verschillende supers binnen een straal van 2 km.

Wat onfatsoenlijk? Nederland is allang niet meer het land waar wij naar toe kwamen, de bevolking is veranderd (meer allochtonen) zo ook de normen en waarden waar jij het over hebt. Als jij voor een wasmachine, zonder een poging tot afdingen, de prijs betaalt die gevraagd wordt, vind ik jou gewoon dom. Ga eens naar een keukenzaak voor een offerte. Als je denkt dat daar niets van de prijs afkan, ben jij echt oerdom. En als je denkt dat ik me niet aanpas in Nederland ben je nog dommer dan dom, want je vergeet dat hoe erg wij onze best ook doen, we komen van die bruine kleur niet af!

En als je je zo nodig moet schamen, schaam je dan voor je volk dat in Nederland onterecht van de uitkeringen geniet en in India vrouwen/schoondochters mishandelt of de man die met een hond trouwt. Denk je nou werkelijk dat je je zonden af kunt wassen in de Ganges, het water waarin de as van doden wordt gestrooid?!

• Rampersad S.V

Beste Sweety,

Of je teveel betaalt voor je boodschappen is iets waar wij oneindig over kunnen discussieren.

Het antwoord zal in het midden liggen.

Jij vindt dat je teveel betaalt. Maar ik niet.

De verkoper heeft de prijzen in Nederland vastgesteld met het uitgangspunt dat hij vindt dat zijn product dat bedrag waard is. Als je dat niet bevalt heb je pech en ga je proberen een ander te zoeken die hetzelfde aanbiedt voor een andere prijs.

Simpel toch?

De kosten voor het levensonderhoud zijn in Nederland zo hoog dat het geen wonder is dat aan alles een prijskaartje hangt.

Zo zie ik het.

Groet van Rampersad

• Rampersad S.V

P.s;

Nagedacht over je laatste alinea.

Indiers die van uitkeringen leven in Nederland vind ik niks beter dan anderen die dat doen maar wel lachwekkender.

Opvallend als je bedenkt dat de gemiddelde Indier trots is op zijn Indiase afkomst en die ook boven een andere beschaving stelt (….).

Toch een smetje op ons perfecte zelfbeeld.

Ik geloof niet dat ik mijn zonden weg was door mij onder te dompelen in de Ganga en dan doorga naar Moksha.

Ik kan hoogstens verantwoordelijkheid nemen voor mijn leven en dat zo goed mogelijk proberen te doen.

Het Christendom koopt de zonden weg door de pastoor aflaten te betalen, Moslims doen zoiets soortgelijks of worden soms martelaar om hun plek in de hemel te veroveren. Boedhisten offeren zichzelf in materiele zin op om Nirvana te bereiken.

Het komt allemaal op hetzelfde neer Sweety en het verdient geen schoonheidsprijs.

Indiers in de uitkering al helemaal niet.

Rampersad

• Rob

"Opvallend als je bedenkt dat de gemiddelde Indier trots is op zijn Indiase afkomst en die ook boven een andere beschaving stelt (….).

Toch een smetje op ons perfecte zelfbeeld. "

Rampersad,

Dit geldt echt niet alleen voor Indiers, dit geldt voor iedereen op deze wereldbol.

Trots zijn op je eigen afkomst en die boven een andere beschaving stellen.

Dat is de gelijkheid tussen mensen.

Rob

• Rampersad S.V

Beste Rob,

Dat is waar.

Maar ik bedoelde dat Hindostanen meestal heel hard werken om iets te bereiken.

In dat kader past een uitkering trekken niet in dat beeld.

Rampersad