Jamila Schreef:
——————————————————-
> Weten is 1 ding, maar wat doe je met die kennis?
> ik denk dat de meesten liever blijven denken in
> vooroordelen, dat is gemakkelijker.
ik val je ook niet aan:) ik verwacht ook niet dat deze of gene het gaat oplossen. het stoort me dat er teveel mensen rondlopen die heel ongenuanceerd denken over de derdewereld problematiek en het westen. maar zolang iedereen roept ‘ik kan er niets aan veranderen’ dan verandert het zeker niet. en hoezo zou je niks kunnen doen, je kan toch wel iets? geld is niet het enige middel! mensen die op vakantie naar india gaan zouden als eerste het beeld kunnen ontkrachten van de rijke blanken door juist niets uit te delen en als het tot een gesprek komt uit te leggen hoe de indiers het zouden moeten zien. In perspectief, weet je wel. nu wordt er niets gedaan en blijft het idee bestaan dat we wel geld hebben.
en dan worden we ook systematisch lastig gevallen! En in nederland zou je eens kunnen omkijken naar mensen met een smalle portomonee; niet door ze direct geld te geven maar luister eens oprecht naar hùn verhaal. ken je bijstandsmensen die moeilijk kunnen rondkomen? Nodig ze eens uit om bij je te komen eten. Dat kost geen geld!