Common Wealth Games

• Diana

Hoi,

Wie weet iets over de Common Wealth Games?

Wij hebben onlangs tickets geboekt precies rond de periode van voornoemde games.

Is het verstandig vast hotels te boeken in Delhi en een chauffeur te regelen of zal het niet zo hectisch worden als bijvoorbeeld de olympische spelen of een WK oid?

Groet,

Diana

• erik

Het is wel een groot evenement, maar of de normale hotels in Paharganj en zo daar veel van merken weet ik niet. Ik kwam vanochtend een stukje in het AD tegen, over de kinderen die hun ouders helpen bij het bouwen van de stadions, met deze foto.

NEW DEHLI - Indiasche aannemers zetten alle middelen in om de bouw van de sportstadions voor de Commonwealth Games die in oktober plaatsvinden, op tijd af te hebben. Ouders en hun kleine kinderen ploeteren in de modder en sleuren met bouwmaterialen.

De aannemers hebben vertraging opgelopen en grijpen alle middelen aan om de deadlines te halen. Ze beloven arme werknemers bonussen in de vorm van extra melk en brood indien de zij hun kinderen meebrengen naar de bouwplaats.

Dit levert schokkende situaties op. De kleintjes worstelen met spades die zo groot zijn als zijzelf of sleuren met grote manden gevuld met bouwmaterialen. In India wordt luid geprotesteerd. Het Indiasche Hooggerechtshof heeft de regering geconfronteerd met het gebrek aan arbeidsrechten voor de werkers die ingezet worden bij de bouw van sportstadions. Arbeiders ontvangen een loon dat onder het vereiste minumum ligt en zij moeten bovendien naast de bouwwerf leven in mensonterende omstandigheden.

• Diana

Afschuwelijke foto zeg.

In elk geval bedankt voor je reactie.

• erik

Nog een paar.

• irm

En een nieuw metrostelsel, en de games en mensen zijn goedkoper dan machines dus was het niet zo vreemd dat ik aangeslagen thuis kwam. Deze plaatjes waren voortdurend om me heen en ik vond het too embarassing foto 's te maken.