Hangt er helemaal vanaf wat je leuk vindt… ga je voor sightseeing, shoppen of gewoon lekker wandelen? Kan alledrie in grote mate in Mumbai.
Voor sightseeing zou ik in ieder geval naar de Dobhi gats gaan, maar ook naar de Hadji Ali Moskee en op Malabar Hill ligt ook een grote Tank (ben de naam even kwijt) waar af en toe rituelen worden uitgevoerd, maar wat sowieso een leuk buurtje is om lekker rond te neuzen. Is allemaal in een paar uurtjes te doen te voet/ per taxi.
Shoppen kan ruimschoots in Colaba (pik je meteen even de Gate of India mee), vergeet dan niet ten zuiden van de Colaba Causeway de Koli-buurt in te schieten. Erg gezellig en authentiek Indiaas buurtje waar veel op straat wordt verkocht… super kleurrijk en er is echt vanalles te koop… van wierook t/m RVS-serviezen, zilverwaren, stoffen , etc. Daarnaast is Crawford Market ook echt een aanrader… een van de grootste athentieke indiaase markten… Vooral in trek bij locals maar ook kleurrijk en boeiend.
Als je wil wandelen (mijn persoonlijke favoriet in Mumbai, het “centrum” is niet gigantisch groot en de voetpaden/trottoirs zijn het beste van heel India) zou ik lekker vanaf het station richting Colaba lopen, eventueel via de universiteit en dan langzaam richting Marine Drive naar het noorden richting Chowpatty beach. Op deze route kom je heel veel mooie koloniale gebouwen tegen en tegelijk zie je het “luxe” leven van de rijkere Mumbayiet.
Ook hier draait het dus weer om 1 ding : keuzes maken!!!
Succes Peejee