1 dag Bombay

• CynthiaG

mijn reis eindigt in Bombay. ik kan hier precies 1 dag rondkijken voordat ik weer op het vliegtuig naar Amsterdam stap. Wat is de moeite waard om in deze ene dag te gaan bekijken? ik wil niet overal bij langs racen, liever 2 dingetjes goed dan 5 dingen snel.

ik zat te denken over een bezoek aan de dobhi gath en een wandeling langs Chowpatty beach ofzo. kan iemand mij adviseren?

• Michiel

dobhi gath zeker doen ja. Maar daar ben je ook weer zo uitgekeken. Dus ik zou ook nog even langs de Gateway of India gaan. Is toch ook wel fijn om gezien te hebben.

• Rob

In Mumbai?

1. Gateway of India (uitstappen met de trein eindpunt Churchgate, verder wandelen)

1a. Vanaf daar een bootje Elephanta?

1b. Vanaf daar de touristbus rondtour?

2. Wandel naar dat Engelse museum in de buurt en neem daar de dubbeldekker om je rond te laten rijden richting Hirsi Ali of hoe heet die dargah ook weer.

Zij was laatst op het literaire festival in Jaipur, vandaar even my confusion, Hadji Ali Dargah bedoel ik.

Daar is op loopafstand nog een tempel en die wasplaats ligt ook in die buurt.

3. Verder met een local taxi naar Chowpatty Beach of Juhu Beach (ligt dichter bij het vliegveld)

Leuk dagje Mumbai.

Rob

• Michiel

Als je maar 1 dag hebt zou ik niet naar Elephanta Island gaan. Dat kost je nog best veel tijd (boot 1 uur heen en 1 uur terug). Die tijd kan je beter gebruiken als je maar 1 dag hebt.

Prince of Wales (?) Museum is wel mooi inderdaad.

• PeeJee

Hangt er helemaal vanaf wat je leuk vindt… ga je voor sightseeing, shoppen of gewoon lekker wandelen? Kan alledrie in grote mate in Mumbai.

Voor sightseeing zou ik in ieder geval naar de Dobhi gats gaan, maar ook naar de Hadji Ali Moskee en op Malabar Hill ligt ook een grote Tank (ben de naam even kwijt) waar af en toe rituelen worden uitgevoerd, maar wat sowieso een leuk buurtje is om lekker rond te neuzen. Is allemaal in een paar uurtjes te doen te voet/ per taxi.

Shoppen kan ruimschoots in Colaba (pik je meteen even de Gate of India mee), vergeet dan niet ten zuiden van de Colaba Causeway de Koli-buurt in te schieten. Erg gezellig en authentiek Indiaas buurtje waar veel op straat wordt verkocht… super kleurrijk en er is echt vanalles te koop… van wierook t/m RVS-serviezen, zilverwaren, stoffen , etc. Daarnaast is Crawford Market ook echt een aanrader… een van de grootste athentieke indiaase markten… Vooral in trek bij locals maar ook kleurrijk en boeiend.

Als je wil wandelen (mijn persoonlijke favoriet in Mumbai, het “centrum” is niet gigantisch groot en de voetpaden/trottoirs zijn het beste van heel India) zou ik lekker vanaf het station richting Colaba lopen, eventueel via de universiteit en dan langzaam richting Marine Drive naar het noorden richting Chowpatty beach. Op deze route kom je heel veel mooie koloniale gebouwen tegen en tegelijk zie je het “luxe” leven van de rijkere Mumbayiet.

Ook hier draait het dus weer om 1 ding : keuzes maken!!!

Succes Peejee

• Rob

Michiel,

Must see in Mumbai vind ik de Gateway of India als je weinig tijd hebt.

Ik zou ook niet naar Elephanta gaan, kost teveel tijd.

Dat museum Prince of Wales museum is leuk aan de buitenkant.

Kost teveel tijd om te bezoeken.

Neem daar de dubbeldekker en ga lekker voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Heb ik zelf gedaan.

Rob

• geesje

in Bombay gaat het mij om sight-seeing, niet om te shoppen want dat heb ik al gedaan in Goa en daarvoor:D