naar Anjuna

• geesje

volgende maand gaan wij, mijn man en ik, naar bombay voor 2 weken. we willen graag ook even een paar dagen aan het strand in goa. waar zijn de mooiste plekjes? en we hebben gehoord van anjuna beach met de beroemde vlooienmarkt. is het leuk om daar te kijken en hangt de sfeer van de jaren 70 er nog?

• Shirley

Als je van house en-of transe parties houdt tot ´s morgens vroeg…

Ik vond Palolem mooier en leuker. Van de market in Anjuna kun je een dagtripje maken.

• Shirley

Is dit wat je bedoelt met de sfeer van de jaren 70

Gemaakt in Goa/Palolem in 2002

• geesje

ik bedoelde allerlei aparte types die ik daar tegen zou komen, apart gekleed. ooit eens plaatjes van gezien in een oud indiaas boek. de trance parties geven we niks om en daar zijn we ook te oud voor. we willen de sfeer proeven op de vlooienmarkt en kijken wat er zoal rondloopt aan exentriekelingen.

• Shirley

Nou, die lopen er in Goa zat. Vind je die gasten op die foto niet excentriek genoeg dan?

• geesje

ik bedoel dat ik op zoek ben naar de befaamde hippies:) je kent ze misschien wel van andere foto's, veel folk art om de armen, hoofddoekjes dragend enzovoort.

die hardrockers op jouw foto stralen niet iets hippieachtigs uit, eerder stomdronken zuippartijen van mensen die geen normaal woord kunnen wisselen;)

• Shirley

Gek genoeg dronken ze alleen maar cola.

• Shirley

Maar er lopen inderdaad nog wel hippies, zoals jij bedoelt, rond. Sommige zijn blijven hangen daar in de jaren ´60, hebben daar u d´r eigen handeltje om te overleven.

En dan heb je nog de generaties die door hippies zijn opgevoed, zoals ik…hihi

• Helma

Hallo Geesje,

Wij zijn 4 jaar geleden op de Anjuna markt geweest, maar wij vonden het echt helemaal niets. Zeeeeer toeristisch, harde house muziek, irritante toeristen. Pas als je helemaal doorloopt op de markt wordt het wat rustiger en kan je mooie souvenirs kopen. Wij zelf vonden Colva Beach prachtig, is nog redelijk rustig en vandaaruit kan je leuke tochtjes maken.

• geesje

het is ook de bedoeling om alleen de vlooienmarkt te bezoeken. wij verblijven verder in Benaulim.

omdat we op leeftijd zijn gaan we natuurlijk niet in Anjuna feesten of er verblijven met al die herrie (middenin de nacht:))

is die vlooienmarkt er alleen op woensdag of kun je er ook leuk shoppen op andere dagen?