Biertje in hostel

• jjg

Zomaar een vraag die me ineens te binnen schiet.

Na een klein beetje speurwerk lees ik dat bier duurder is dan in China en bier alleen in speciale winkels verkocht mag worden Ook door allerlei maatregelen wat productie betreft, zijn de kosten hoger.

Wat kost een biertje ( lokaal biertje ) in zo'n winkel en een hostel?

Toch wel prettig na een lange dag ! ;)

• Johan

hangt er vanaf in welke staat je verblijft Goa is heel goedkoop in het zuiden is het rond de euro voor een fles 625 cl in de winkel en zo een 1,5 euro in de kroeg Er zijn speciale winkels voor drank en in de kroeg (bar) krijg je het gevoel dat je iets crimineels aan het doen bent

• Shirley

Ja in sommige tentjes wordt bier geserveerd.

Al moet je het drinken uit een grote plastic mok met een beertje erop en is je fles verpakt in kranten en moet je die naast je op je stoel zetten…..

En kun je in je hotel ook wel stiekem een biertje krijgen. Die wordt dan voor je gehaald en wordt geserveerd in een emmer vol grote brokken ijs.

http://94.100.120.104/121550001-121600000/121553001-121553100/121553005_5_sL5v.jpeg

• jjg

dank voor de info!

Uiteraard niet van levensbelang om te weten, maar toch handig ;)

Gezellige foto Shirley!

• jjg

Ik vergeet helemaal te zeggen dat het allemaal wel uitermate vreemd klinkt….maar et heb vast zn charme! ;)

• Shirley

Het is niet vreemd omdat de verkoop van alcohol op vele plaatsen in India verboden is. Maar de Indiers willen toch graag een extra roepie verdienen, dus wordt het zo gedaan.

• erik

Ik heb in Thailand ook wel eens bier uit de theepot gekregen (toen mocht er niet geschonken worden ivm verkiezingen). In Istanbul, bij de nieuwe moskee, krijg je bier in grote blauwe plastic bekers (of het dan nog smaakt is een ander verhaal….). Maar in India zijn wel genoeg plaatsen waar je gewoon je fles kingfisher kunt kopen en anders inderdaad de liquer stores (bij ons heet dat een slijter:))

• VideJo

Ik heb er zelfs wel een lokale whiskey gekocht!

• erik

Ja, lekker hoor, die bagpiper!

• Rob

Jjg,

In India verschilt dat per deelstaat, in sommige is alcohol verboden.

Mijn ervaring is dat in de meeste hotels en restaurant gewoon een biertje verkrijgbaar is.

Situaties die anderen eerder beschreven hebben heb ik nog nooit mee gemaakt.

Zijn ook echt uitzonderingen, leuk voor het verhaaltje.

Alcohol is niet in alle winkels te koop, alleen in beer & wineshops (wine = rum of whiskey).

Die kun je overal vinden, maar zijn wat moeilijk herkenbaar, zeker buiten de grote steden.

Prijs voor een fles bier (650 cc) 1 euro = 60/70 rupee.

In restaurants rond de 100 rupees tegenwoordig denk ik.

Whiskey is goedkoper.

Soms betaal je touristtax.

Rob