Eerste keer naar India

• Pascal

Na lange tijd over na gedacht te hebben is het dan zover ga de 14 feb naar India alleen voor 3 weken voor de eerste keer het wordt Rajasthan

Hoe ik me daar verplaats weet ik nog niet of ik met openbaar vervoer ga of met auto met chauffeur ?

maar om met overvollen bussen en treinen te reizen zie ik niet zitten daarom heb ik een vraagje

wie weet daar een adres waar ik als het nodig is een auto met chauffeur kan huren ik reis maar alleen weet niet als je duurder uit bent als je alleen bent

ik had bij verschillende reis organisatie gekeken voor een chauffeur maar daar moest je min met 2 personen zijn

het hotel wat ik heb geregeld heeft ook een reisbureautje weet niet of ik daar wat kan regelen dat zie ik daar wel

Ga me eerst eens bekijken hoe het is met openbaar vervoer mocht het nodig zijn dan ga ik op zoek naar een chauffeur

Groetjes Pascal

• Rob

Pascal,

Vraag het de “achterbankenguru” op dit prikbord.

Rob

http://www.xs4all.nl/~devarosa/persoonlijk.htm

• Pascal

Hallo,

Een taxi is wel makkelijk (zeker met veel bagage), maar vele malen duurder dan de trein.

Ik ben vorige maand alleen met de taxi van de ene plaats naar de andere gegaan, bij elk hotel kan je een taxi regelen en je kan met de chauffeur afspreken om onderweg nog eens te stoppen om op plaatsen te komen waar je normaal aan voorbij zult rijden.

Ik ben ook alleen naar India geweest, en je betaald gewoon voor de auto en de chauffeur dat maakt verder niets uit.

Enkele foto's van mijn trip (Delhi, Agra, Jaipur, Varanasi) kan je vinden op mijn site: hier klikken!

• Marlène

wij hebben 2x met een kleine reisagentschap (Ned.hindostaanse mevrouw , gehuwd met een Indier) in Delhi rondreizen gemaakt,ik heb eerst meerdere mensen in Delhi eerst benaderd, maar allen veel duurder dan deze.

De reizen zijn naar tevredenheid verlopen, een volgende keer zal ik zeker weer met hun in zee gaan.

Wil je meer weten dan kan je mij e-mailen, soebrattan@hotmail.com

• Rob

Marlene,

Je vergeet even te noemen dat je Harriethe en Ishrar via mij hebt leren kennen.

Rob

============================

Diana Tours and Travels is een pro-actief reisagentschap. Wij hebben 10 jaar ervaring. Diana Tours and Travels wordt geleid door Harriëthe Ramsamoedjsingh en Ishrar Khan. Harriëthe is van Nederlandse nationaliteit, zij woont vanaf 1996 in Delhi (India). Ishrar is geboren en getogen in India.

Diana Tours en Travels, dtt_india@yahoo.co.in

• dr. Khan

Pascal Schreef:

——————————————————-

> maar om met overvollen bussen en treinen te reizen

> zie ik niet zitten

Een algemeen beeld (andere reizigers zullen de praktijk in Rajasthan beter kennen):

Bij treinen heb je of “unreserved second” of rijtuigen met verplichte reservering. Bij het laatste heb je weer de keuze uit diverse klassen, vanaf SL (sleeper class) tot 1A/C.

De overvolle treinen kunnen zich alleen voordoen bij “unreserved second”, en dat zijn of stoptreinen (“passenger”, in Indian Railways jargon), of de paar unreserved second rijtuigen die in de express treinen meegaan. Bij Sleeper Class kan het gebeuren dat er wat passagiers zonder reservering op een rijtuig komen, maar dat leidt zover ik heb meegemaakt niet tot overvolle toestanden. Bij alle A/C klassen kan dit verschijnsel zich niet voordoen omdat het hebben van een kaartje met de juiste plaatsreservering goed wordt gecontroleerd.

Het traditionele beeld van treinen waar mensen op zitten of half uithangen komt nauwelijks meer voor. Wel zijn de voorstadsdiensten van Mumbai en in mindere mate Delhi en Chennai berucht.

Bij de bussen heb je diverse diensten, variërend van locale bussen tot luxe bussen met plaatsreservering.

“Locaaltje” te Nagrota Suriyan

Forensen bij Delhi

Foto www.irfca.org

• Marlène

Neen Rob , dat ben ik niet vergeten, ik ben je dankbaar voor.

Als je het belangrijk vindt dat ik jou naam vermeld, bij deze dan.

Ik heb je vorig jaar 2x prive geemaild en gisteravond ook weer, maar geen reactie.

Sorry als je het anders ziet dan ik .

Ik help mensen graag waar ik kan en dat doe jij ook.

Ik heb jou niet voor niets in mijn bestand.

Nogmaals, sorry, niet bij nagedacht misschien, ik hoop dat je het van mij aanneemt.

Gr.Marlene

• Jeanine

Hoi Pascal,

Wij (twee zussen) zijn vorig jaar naar India geweest en hebben gebruikt gemaakt van een auto met chauffeur. We hadden dit geregeld via een reisagent in Jaipur. Website www.incrediblerealindia.com of www.rajuindia.com. Erg goede prijs en een betrouwbare chauffeur. Ze regelen ook vervoer voor iemand alleen.

veel plezier en goede reis,

Jeanine

• Rob

Marlene,

Mijn naam vermelden hoeft echt niet hoor, was meer als grapje/antwoord bedoeld.

Vanwege je privemailtje of ik het niet erg vind dat jij reclame voor hun maakt heb ik als antwoord op dit prikbord de gegevens over Harriethe aangevuld.

Zelf maak ik af en toe reclame voor iemand anders, voor mij zijn ze “conculega's ”, ze kennen elkaar wel.

Die “iemand anders” is bang dat ze de hele “Hindoestaanse chain” over nemen.

“So what”, denk ik dan.

Ik heb ook nog een leuke foto van hun.

Rob

• Rob

Jeanine,

Jij heb een goede ervaring met dat travelagency.

Als ik op hun website kijk hebben ze meer dan 100 mensen in dienst.

Hoe kun je dan de kwaliteit bewaken, zonder dat in rekening te brengen?

Zowel Marlene als ik komen op voor de kleine zelfstandigen in India.

Rob