Snorkelen in Goa

• CynthiaG

Hoi!

Ik ga aan het eind van mijn vakantie naar Goa, nu het volgende; kun je aan de stranden ook goed snorkelen? ik lees de lp door maar nergens wordt er met 1 woord gerept over de onderwaterwereld!

Is het handig om je eigen snorkelset mee te brengen of kun je ter plaatse huren?

En welke stranden zijn het mooiste om te snorkelen? ik verblijf in benaulim en heb gehoord dat palolem prachtig moet zijn. Is dit een aanrader?

omdat ik niet heel erg lang in Goa ben wil ik graag de flea-market van anjuna bezoeken. is deze markt er nog steeds?

Graag goede tips.

B)-

• Johan

Hallo Cynthtia, 'k-heb gelezen dat je bij Vizahinjam (bij Kovalam) goed kan snorkelen, maar dat is in het zuiden. gr. Johan.

• CynthiaG

Weet iemand ook of Palolem of Benaulim geschikt zijn?

• PeeJee

Hoi Cynthia,

Snorkelen in India is bij mijn weten alleen interessant op de laccadiven en de andaman eilanden. Het water bij Palolem is wel superhelder maar van koraalriffen en dergelijke is geen sprake.

Overigens zou ik de anjuna fleamarket overslaan. Alles wat ze daar verkopen, verkopen ze ook in de rest van Goa en de sfeer is niet echt geweldig en vooral heel toeristisch. Als je toch wat van Goa wilt zien, huur dan lekker een scootertje en ga lekker rondrijden naar Old Goa, Panjim of een van de natuurreservaten.

Have fun. PeeJee

• bert

volgens mij is snorkelen in Goa niet mogelijk.

ook is de zeebodem alleen van van zand en is er niks te zien.

bert

• Johan

in tegenstelling wat de andere Johan beweerd kun je in Vizhinjam niet snorkelen.

• Sundri

Je kunt in Goa wel snorkelen. Ik heb het zelf gedaan. Ga op zoek naar rotsen, soms is er wel teveel golfslag, maar als het meezit, kun je er wel van alles zien. Het zicht is wel beperkt. Een goede plek om te snorkelen is Anjuna; daar liggen rotsen in het water bij het strand. Daar heb ik zelfs een keer een gemarmerde murene gezien. Ook heb ik gesnorkeld aan de kant van Baga, bij de rotsen aan de noordzijde; daar zag ik 'ns een schildpad, maar daar is wel vaak teveel golfslag. Verder heb ik gesnorkeld bij Palolem; daar zag ik aan de zuidzijde bij rotsen vooral veel kleine kleurige visjes.

Ook is het mogelijk om in Goa te duiken. Ik heb het gedaan. Het zicht in het water is vergelijkbaar met Nederland; geen aquarium dus, maar wel van alles te zien. Ik vond het heel interessant, zag er b.v. langoesten. Maar ben je gewend aan b.v. de Rode Zee (Egypte), dan kan ik me voorstellen dat duiken en snorkelen in Goa tegenvalt. Persoonlijk duik ik meestal in Nederlandse wateren, vooral de Oosterschelde en Grevelingen; dan is het toch de moeite waard om in Goa te duiken en snorkelen.