Vluchtduur Amsterdam-Madras

• CynthiaG

heeft iemand enig idee hoelang het vliegtuig erover doet om vanuit amsterdam naar madra te komen.

graag reacties van degenen die rechtstreeks zijn gevlogen als mede passagiers die de route hebben afgelegd met tussenstop (frankfurt of heathrow)!

• Ineke M

Je wilt niet weten hoe lang wij er over gedaan hebben………..:

Mist in Delhi, dus mocht er niet op Delhi gevlogen worden tot de ochtend. De hele nacht op het vliegveld van Mumbai doorgebracht. Daarna eindelijk vertrekken, met als tussenstop Delhi…..daar 3 uur gewacht in het vlieguig (waar het steeds warmer werd). Uiteindelijk veel te laat in Heatrow, waardoor we de aansluiting mistte….in een hotel en de volgende ochtend verder. Hebben er in totaal 52 uur over gedaan (jan. 2003).

Ineke

• dr. Khan

CynthiaG Schreef:

——————————————————-

> heeft iemand enig idee hoelang het vliegtuig

> erover doet om vanuit amsterdam naar madra te

> komen.

> graag reacties van degenen die rechtstreeks zijn

> gevlogen

Ik dacht dat er geen rechtstreekse vluchten Amsterdam - Madras bestaan.

als mede passagiers die de route hebben

> afgelegd met tussenstop (frankfurt of heathrow)!

Uit mijn hoofd gezegd is het via Frankfurt iets van 13 uur.

Frankrfurt vergeleken met Heathrow = 1 uur heen Ams - Londen + 45 minuten terug over Nederland vliegen extra tijd. Bij overstap op Frankfurt met Lufthansa moet je wel rekening houden met een vrij lange loopweg naar/van de terminal waar de vlucht uit India vertrekt/aankomt.

• CynthiaG

Oef, dat klinkt niet best Ineke! gelukkig heb ik een pakketreis geboekt (reisleider staat ons op te wachten in madras) met tours en niet een los ticket. Ik ga ervan uit dat we dan niet onhandig via Delhi gaan maar het is natuurlijk wel mogelijk als er calamiteiten zijn.

• CynthiaG

Khan Schreef:

——————————————————-

> CynthiaG Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > heeft iemand enig idee hoelang het vliegtuig

> > erover doet om vanuit amsterdam naar madra te

> > komen.

> > graag reacties van degenen die rechtstreeks

> zijn

> > gevlogen

>

> Ik dacht dat er geen rechtstreekse vluchten

> Amsterdam - Madras bestaan.

>

> als mede passagiers die de route hebben

> > afgelegd met tussenstop (frankfurt of

> heathrow)!

>

> Uit mijn hoofd gezegd is het via Frankfurt iets

> van 13 uur.

>

> Frankrfurt vergeleken met Heathrow = 1 uur heen

> Ams - Londen + 45 minuten terug over Nederland

> vliegen extra tijd. Bij overstap op Frankfurt met

> Lufthansa moet je wel rekening houden met een vrij

> lange loopweg naar/van de terminal waar de vlucht

> uit India vertrekt/aankomt.

Dank Khan!

• Ineke M

Ik help het je hopen! Heeft volgens mij n.l. niets met een los ticket te maken. Weet ook niet waarom ze over Delhi vlogen. Gelukkig is het ‘mist’ seizoen in Delhi bijna voorbij. Ik had er afgelopen donderdag nog wel last van en had weer aardige vertraging (met Turkish Airlines).

Ineke

• Johan

Vanaf 10 mei a.s vliegt Emirates via Dubai naar zuid- India (Kerala en Tamil Nadu) vanaf Amsterdam. kosten zo een 600 euro voor een retour

• Johan

de reistijd naar Dubai is drie uu, wachten daar geloof ik een uur of drie en naar Madras vier uur

• enz

Er zijn ook geen rechtstreekse vluchten naar Madras alleen via Londen Heathrow Airport en Frankfurt Airport :(

• T.o.m.

Het is een beetje mosterd na de maaltijd enz.

Maar ik ben wel benieuwd welke rechtstreekse vluchten er dan zijn van londen en frankfurt naar chennai. Ik heb daar nog nooit van gehoord….

Pakweg 14 uur Amsterdam- chennai als alles meezit, met 1 stop ergens in de arabische wereld voor de goedkope kerosine, dat is wat ik weet.