er in geluisd?????????????

• Hannah

Hallo Indiagangers,

Ik heb een vraagje.

Kun je een visum invitatie terug draaien?? Via de nederlandse ambassade in India bijvoorbeeld?

Ik vraag dit omdat ik denk dat er iets niet pluis is.

Ik heb een man ontmoet in India, een keurige man met restaurant etc.Jullie begrijpen het al. Verliefd geworden.

Terug in Nederland contact gehouden middels Yahoo en mails.

Hij vroeg steeds wanneer hij me weer kon zien en ik had plannen gemaakt om in mei dit jaar weer terug te gaan.

Toen kwam hij met het idee om naar mij te komen. Ik vond dit ook een leuk idee. Plannen gemaakt, hij heeft mij alle gegevens gemaild die ik nodig had, paspoort etc. Ik heb hem alles gestuurd via de mail wat hij nodig had, salaris info, paspoort gegevens enz.

Van beide kanten drukke activiteit dus.

Deze week heb ik hem aangetekend de invitatie en garantstelling( dit is tegenwoordig één aanvraag) gestuurd en hem dit via de mail meegedeeld.Heb nog één mailtje gehad daarna met thanks.

Daarna niets meer. Op Yahoo geeft hij geen antwoord, op mails van mij geen antwoord. Sinds 7 dagen geen contact meer gehad. Op dat ene mailtje na.

Jullie begrijpen dat ik het niet meer vertrouw.

Dus nogmaals mijn vraag, kan ik mijn garantstelling terug draaien?? Heeft iemand met dit soort zaken ervaring?? Ik hoor dit graag.

Hannah.

PS: geen reacties graag van “”wat naief"etc, ik weet dit zelf ook ,maar als je smoorverliefd bent doe je gekke dingen.

• prakhar

beste hannah, dit is een goede vriendin van mij ook overkomen. haar geliefde belde twee dagen voor aankomst af met de mededeling dat hij het niet meer zag zitten, zij kwaad natuurlijk. de relatie heeft deze stap ook niet overleefd. verder heeft haar ex niets gedaan met die garantstelling. misschien heb je niets aan mijn reactie maar ik wou het je toch even zeggen. ik voel met je mee. sterkte in ieder geval!

• surya

Goh wat een vervelende ervaring.

Als ik jou was zou ik dit aan de ambassade melden als je hier zeker van bent. Dit is toch de plaats waar diegene naartoe moet met de garantstelling? Gewoon dat je door omstandigheden of weet ik veel wat niet meer garant kunt staan. Dam heb je ook de kleinste kans dat je de persoon in kwestie hiermee schaadt en anders is het zijn eigen schuld dus dikke bult.

Succes

• Rob

Hannah,

Een week niets horen uit India vind ik echt niet alarmerend.

Hij moest toch helemaal naar Mumbai voor z'n visum?

Gewoon even afwachten zou ik zeggen.

Heb je ook telefonisch contact (gehad)?

Rob

• Rob

Lieve Hannah,

Ik vind je helemaal niet naief, integendeel.

Je hebt je gewoon goed voorbereid en durft je vragen te stellen op dit prikbord.

Dit in tegenstelling tot een stel wat een tijdje geleden iemand uit India wilden laten overkomen.

Die knapten op een gegeven moment af omdat ze dingen te horen kregen die ze niet wilden horen.

Dat noem ik naief.

Voor mij is de kern van jouw vraag: hoe zit het met een garantiestelling?

Hoe lang is die geldig, kan ik die ook terugdraaien?

Kan iemand daar misbruik van maken?

Het juiste antwoord weet ik even niet.

Rob

• hannah

Hallo Rob,

Lief van je dat je zegt dat ik niet naief ben.

Ik vind mezelf wel naief, maar goed.

Nee, ik heb geen telefonisch contact, dat is erg moeilijk gezien zijn situatie. Hij heeft wel mijn mobiele nummer, maar gebruikt dat niet. We spreken elkaar via de mail en via Yahoo.

Ik heb het al eens eerder gehad dat hij niet reageerde, hij was toen druk (hoogseizoen, veel gasten etc)

Maar ik heb hem een mail gestuurd dat ik me bezorgd maak of er iets is.Daar reageert hij niet op.

Ik hou ook steeds in mijn achterhoofd dat alles goed is, maar er zit een stemmetje in mijn hoofd die alarmerend spreekt.

Ik wacht nog een paar dagen af en anders bel ik hem gewoon op. Dan moet ik hem maar confronteren.

Zuchtttttttttt.

Hannah.

• Johan

gewoon bellen. gr. Johan.

• jjg

Ik zou de ambassade raadplegen ( tel/internet ) om te kijken wat de mogelijkheden zijn om eventueel garantstelling terug te kunnen draaien? Dat zou mij rust geven als ik me er ongemakkelijk bijvoel.

Succes met alles en hopelijk een goed einde!

• Pascal

Ik zou contact opnemen met de Nederlandse ambassade in India, daar zal hij toch met jouw uitnodiging heen moeten om het visum in zijn paspoort te laten plakken. Met een beetje geluk is de post nog niet aangekomen of in behandeling genomen, ik denk dat hierna terugdraaien niet meer mogelijk is.

Hoe geldt de garantstelling, ben je voor alles wat hij hier doet verantwoordelijk of sta je alleen voor de terugreis garant?

Als hij zelf een restaurant bezit lijkt het mij niet eens nodig dat hij deze garantstelling nodig had en zelf voldoende middelen had om aan een toeristenvisum te komen.

Veel succes

• Rob

Een garantstelling betekent dat je 5 jaar garant staat voor de eventuele kosten die de Nederlandse overheid heeft.

Dit betekent verblijfskosten en eventueel medische kosten.

Voor dit laatste is een medische verzekering verplicht.

Rob