Indiaas boekenbal

• Roos

Heeft iemand onlangs nog een mooi Indiaas boek gelezen?

Afgelopen week heb ik ik van Clare Jay het boek Mijn dochter in India gekocht. het verhaal; een trauma tussen moeder en dochter. dochter besluit naar India af te reizen en wordt daar plots vermist. de moeder reist naar India af om dochterlief te zoeken. Ik vond het een leuke roman, geen superboek. De prijs van bijna 19 Eurootjes was achteraf teveel betaald gezien de kwaliteit en inhoud.

• surya

het nieuwe boek van Aravind Adiga ben ik aan het lezen.

De witte tijger, zijn man booker prize winnaar, was echt een goed boek. Snel snel supersnel

Ik vind Salman Rushdi, van wat ik tot nu toe gelezen heb interessant, alhoewel dit maar een aantal bladzijdes waren vind ik zijn woordspraak intelligent.

Verder hou ik erg van Amitav Ghosh en Rabindranath Tagore.

• MariekeH

Animal's People van Indra Sinha vond ik heel erg mooi! En verder sluit ik me aan bij Surya, Adiga en Ghosh vond ik ook goed.

Ik heb net 2 boeken gekocht van Manil Suri (The Death of Vishnu & The Age of Shiva). Ik heb ze nog niet gelezen, alleen doorgebladerd en hier en daar wat gelezen, maar ze lijken me erg goed.

• Roos

Leuk dat je ook een duit in het zakje doet Surya!

Amitav Ghosh vind ik super. Tagore ken ik van naam maar nog niets van hem gelezen. Wat vind je goede boek van Gosh?

oja en dat ene bekende boek, even in de boekenkast kijken hoor…….., HOLY COW van Sarah MacDonald was ook errug grappig. Weet je dat dit waargebeurd is en ken je dit boek? Je zou het echt moeten lezen als India fan.

salaam namastè!

• CynthiaG

Het meisje van ver (Sadhia Shepard)!

• Kannadiga

Lees eens echte Indiase literatuur en niet iets van de Engelse schrijvers. Die schrijven voor een Europees / Amerikaans publiek.

Veel is vertaald in andere Indiase talen en soms ook in het Engels.

• Lisette

Hoe is het nieuwe boek van Aravind Adiga? Is het net zo goed als De witte tijger?

Ik heb net “Een huis zonder spiegels” van Padma Viswanathan gelezen. Heel mooi boek en geeft goed inzicht in het leven van een Brahmaanse famillie in de vorige eeuw en hoe dit verandert.

• Roos

Kannadiga Schreef:

——————————————————-

> Lees eens echte Indiase literatuur en niet iets

> van de Engelse schrijvers. Die schrijven voor een

> Europees / Amerikaans publiek.

> Veel is vertaald in andere Indiase talen en soms

> ook in het Engels.

Nou ja zeg! Ik lees toch ook Amitav Gosh? Als dat geen echte Indiase literatuur is……

• CynthiaG

ik vind meestal alle boeken die zich in India afspelen leuk. wat maakt het uit of het echte indiase literatuur is of niet?

de sfeer is de ‘goedkopere’ romans vind ik juist inspirerend en het leest lekker een eind weg.

Holy Cow vond ik prachtig en Het meisje van ver was ook mooi hoor. Deze boeken zijn waargebeurd en daar heb je als aspirant vakantieganger ook heel wat aan. tips en informatie uit de eeste hand!