Tijdens mijn vakantie in India wil ik mensen in Europa een kaartje sturen. Hoe pak ik dit het beste aan en wat is veilig?
Ik wil graag dat mijn kaarten aankomen.
maar worden de postzegels er niet stiekum afgehaald door het postkantoorpersoneel? een vriend gaf mij het advies de kaarten in het hotel te schrijven en aan het personeel daar af te geven, dat zou vertrouwd zij. Nou ben ik geen kaartenschrijver maar als je iets moet versturen wil ik zeker weten of het aankomt.
Heel simpel….
In Mumbai ga je naar het hoofdpostkantoor vlakbij het treinstation. Daar is een loketje waar je wordt verteld bij welk loketje je moet zijn. Bij dat loketje koop je een postzegel en wordt je naar het volgende loketje gestuurd. Bij het volgende loketje zit iemand met een sponsje waarmee ze je postzegel op de kaart plakken, dan sturen ze je naar het volgende loketje waar ze er een stempel op zetten. Vervolgens geef je je kaartje af bij het laatste loketje, die hem dan voor je op de bus doen… heel simpel allemaal, kost je hooguit 3 kwartier en is zeker de moeite waard!!!
PeeJee
PeeJee Schreef:
——————————————————-
> Heel simpel….
>
> In Mumbai ga je naar het hoofdpostkantoor vlakbij
> het treinstation. Daar is een loketje waar je
> wordt verteld bij welk loketje je moet zijn. Bij
> dat loketje koop je een postzegel en wordt je naar
> het volgende loketje gestuurd. Bij het volgende
> loketje zit iemand met een sponsje waarmee ze je
> postzegel op de kaart plakken, dan sturen ze je
> naar het volgende loketje waar ze er een stempel
> op zetten. Vervolgens geef je je kaartje af bij
> het laatste loketje, die hem dan voor je op de bus
> doen… heel simpel allemaal, kost je hooguit 3
> kwartier en is zeker de moeite waard!!!
Zelfde procedure in de GPO van Mysore, ware het niet dat dat daar nog geen 10 minuten duurde, en we ook nog de gelegenheid kregen om een bijzondere envelop te kopen om het kaartje in te doen (was toen een herdenkingsenvelop met iets met Paleis van Mysore erop). Als je nog zeker wil zijn dat je kaartje echt aankomt kun je het nog aangetekend versturen (register post). Voor de meerprijs hoef je het ook niet te laten.
Op een klein postkantoortje heb je hoogstens twee loketjes.
>
> PeeJee
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?