Rundvlees eten in het land van de tempel en heilige koeien

• Benz1943

Hallokus Jodokus reizigers, Over 2 weken ga ik voor 4 maanden naar India en ik vroeg me af hoe het zit met rundvlees eten daar.

ergens heb ik opgevangen dat heel soms in India toch rundvlees wordt gegeten. en dan door de zuiderlingen. ik wil graag weten of dit klopt want ik kan het me niet voorstellen.

Hartelijke groeten van Benz1943

• dr. Khan

Klopt, in elk geval wordt door Dalits (meer bekend als kastelozen) rund (en varken) gegeten.

• peter

Beste Benz natuurlijk wordt er rundvlees gegeten in India. En niet alleen in het zuiden, in heel India kan je rundvlees kopen.

Goeie reis.

ps je gaat voor vier maanden naar India, her en der lees ik dat ze moeilijk doen met visums, hoe zijn jou ervaringen?

• surya

Een vriend van me heeft ook rundvlees gegeten in Kolkata. Die werd toen linea recta naar het ziekenhuis vervoerd omdat die voedselvergiftiging had.

• peter

Surya dat is balen voor je vriend, ik heb bief gegeten in de 4 grote steden, maar ook in pondy heb ik uitstekende bief gehad. Mijn grootste “risico” heb genomen in een klein plaatsje buiten madras daar zat een fransman met een restaurant, steak tartaar, rauwe bief heel klein gehakt, rauw ei erdoor, en afmaken met peper en zout en wouchestersaus. Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn bedenkingen had, maar het is goed gegaan, het was heeeeerlijk.(tu)

Dag.

• riez

Ook in Kashmir waar het grootste deel islamitisch is kun je rundvlees eten.

• Rob

Khan,

Ik heb regelmatig “beef” op de menukaart zien staan.

Bedoelen ze in India met rundvlees niet die waterbuffels?

Overigens nooit gegeten.

Rob

• dr. Khan

Rob Schreef:

——————————————————-

> Khan,

>

> Ik heb regelmatig “beef” op de menukaart zien

> staan.

> Bedoelen ze in India met rundvlees niet die

> waterbuffels?

> Overigens nooit gegeten.

>

Mijn vrouw heeft het inderdaad over buffels. Maar ik weet natuurlijk niet of dat voor heel India geldt.