Specerijen meenemen uit India

• Take2

Ik heb gehoord dat veel toeristen specerijen meenemen uit India. Ik wil dit zelf ook maar vraag me af of ik de moeite me kan besparen; ik bezit namelijk heel veel Indiase kruiden en specerijen al. Ik koop deze spulletjes bij de Indiase toko's die dat weer importeren via Engeland. De merken die ik bezit zijn TRC en Rajah, MDH, Laziza en Shan.

Als de specerijen op de markt in India, vers beter zijn dan ben ik bereid wat mee te nemen (alleen gedroogd hoor). Anders laat ik het liever omdat het dan alleen veel gedoe geeft en ik er toch niets aan heb.

Welk specerij moet ik beslist meenemen uit India (wat hier niet verkocht wordt)?

Tips zijn welkom(:D

• Take2

Take2 Schreef:

——————————————————-

> Ik heb gehoord dat veel toeristen specerijen

> meenemen uit India. Ik wil dit zelf ook maar vraag

> me af of ik de moeite me kan besparen; ik bezit

> namelijk heel veel Indiase kruiden en specerijen

> al. Ik koop deze spulletjes bij de Indiase toko's

> die dat weer importeren via Engeland. De merken

> die ik bezit zijn TRC en Rajah, MDH, Laziza en

> Shan.

> Als de specerijen op de markt in India, vers beter

> zijn dan ben ik bereid wat mee te nemen (alleen

> gedroogd hoor). Anders laat ik het liever omdat

> het dan alleen veel gedoe geeft en ik er toch

> niets aan heb.

>

> Welk specerij moet ik beslist meenemen uit India

> (wat hier niet verkocht wordt)?

> Tips zijn welkom(:D

Anyone?

• kataraja

Beste take2 je schrijft “Als de specerijen op de markt in India, vers beter zijn dan ben ik bereid wat mee te nemen (alleen gedroogd hoor).” Vers en dan toch gedroogd, snap er niets van.

Volgens mij ben je gewoon een trol. :D

• erik

Je kijkt hier in een winkel wat ze hebben. In India kijk je wat ze daar hebben. Zie je iets wat ze in Nederland niet hadden, dan neem je het mee. Heb je dit prikbord niet voor nodig toch?

Mijn Indiase supermarkt in Zoetermeer heeft alles, ik neem alleen dingen mee in leuke weggeefdoosjes.

• Take2

kataraja Schreef:

——————————————————-

> Beste take2 je schrijft "Als de specerijen op de

> markt in India, vers beter zijn dan ben ik bereid

> wat mee te nemen (alleen gedroogd hoor)." Vers

> en dan toch gedroogd, snap er niets van.

> Volgens mij ben je gewoon een trol. :D

Euh, ik bedoel met verse specerijen dat ze beter smaken dan de spulletjes die ik hier heb. Dat was mijn zienswijze van vers in het verhaal. Ja beetje onduidelijk, ik weet niet hoe ik het moet omschrijven.

En ik wil dus gemalen specerijen en niet van die plantjes die net uit de grond gerukt zijn.

Enneh, nee ik ben geen trol maar een hobby-kok;)

• Take2

erik Schreef:

——————————————————-

> Je kijkt hier in een winkel wat ze hebben. In

> India kijk je wat ze daar hebben. Zie je iets wat

> ze in Nederland niet hadden, dan neem je het mee.

> Heb je dit prikbord niet voor nodig toch?

> Mijn Indiase supermarkt in Zoetermeer heeft alles,

> ik neem alleen dingen mee in leuke weggeefdoosjes.

Dat is het punt niet. Ik vroeg me af of de specerijen die in India worden verkocht van betere kwaliteit zijn dan de spullen die ze hier in Europa in de toko's/supermarkten verkopen.

En ik woon absoluut niet in de buurt van Zoetermeer en onze hier toko's hebben een zielig aanbod.

• Shirley

Pas op, je mag niet alles zomaar invoeren in NL

• Rob

Take2,

Voor specerijen hoef je niet naar India te gaan.

Gewoon een weekendje Schiermonnikoog.

http://www.indian-warehouse.nl/content.php?id=2

Voor pompoenen moet je bij Theo op het naastgelegen eiland zijn.

http://home.planet.nl/~kiewi181/degroenehovenier/Fotoserie_pompoenen/index.htm

Rob

• Sweety!

Neem “gobar” mee, makkelijker te krijgen in India dan hier. O nee, niet nodig, je hoofd zit er al vol mee…:P

• san/sbaar@hotmail.com

Ik neem iedere keer heerlijke masala's mee, die ik op de spicemarket koop in Old Delhi. Ik vind het fantastisch om daar te zijn en te genieten van het aanbod van de specerijen e.d. En de garam masala vind ik van andere kwaliteit dan die ik ook hier bij de toko koop. Afgelopen keer is mijn tas wel door de douane in Munchen geopend, daar kwam ik thuis achter. Er zaten aardig wat zakjes kruiden in mijn tas maar dat gaf verder geen problemen.