Sundri,
En nu begrijp ik jou niet. Of jij woont in India en zijn jullie op vakantie in Nederland?
Als je getrouwd bent dan is het toch meestal de bedoeling dat je bij elkaar woont. Een toeristenvisum betekent dat de aanvrager moet terugkeren naar land van herkomst. En als je getrouwd bent dan kunnen ze vermoeden dat de aanvrager (bij zijn echtgenoot wil blijven in…NL).
Jouw echtgenoot heeft dus duidelijk in het interview gezegd dat hij niet in NL wil wonen. Maar jullie zijn toch getrouwd ?… of heb ik iets niet goed begrepen uit jouw verhaal?
Allerlei ervaringen van mensen die een toeristenvisum aanvragen kan je lezen op buitenlandse partner.nl.
Hoezo raakt mijn 2e alinea kant noch wal? In mijn geval zat het zo: mijn partner (toen nog niet officieel) is eerst naar Nederland gekomen via een toeristenvisum. (want wat doe je als iemand doodziek van de heimwee is) Die eerste keer is het visum afgewezen vanwege "landvlucht of vestigingsgevaar. (die afwijzing kwam van de Duitse ambassade in KTM) Opnieuw aangevraagd via het Nederlandse consulaat en die dienen het verzoek in, in Delhi. Toen heeft hij het toeristenvisum wel gekregen. Toen terug naar Nepal. na 3 maanden weer een toeristenvisum aangevraagd. Precies hetzelfde verhaal. Weer afwijzing. Weer in Delhi aangevraagd en is toegekend. Aangezien er geen heimwee was en zeer gelukkig samen zijn, heb ik het MVV aangevraagd. Dat is toegekend en nu heeft hij een verblijfsvergunning voor 5 jaar.
ps. wij waren dus ten tijde van het aanvragen van het toeristenvisum geen geregistreerd partner.
Hoop dat ik ietsepietse duidelijker ben. gr