Kleermaker

• Aquila

Weet iemand een goed adres waar je een kostuum kan laten maken in Delhi? Er staan er een paar in de LP, maar er zijn er vast meer die net zo goed zijn, en waarschijnlijk goedkoper.

• Khan

Mijn advies is dit. Als je in een winkel koopt waar men kwaliteitsstoffen heeft (Raymonds bijv.) dan zal men daar ook wel weten waar - in de buurt - een goede kleermaker zit. Die kleermaker moet toch komen om op te meten hoeveel stof je moet kopen.

Op de LP moet je niet afgaan (net zo min als elke andere reisgids). Als ooit iemand (dacht) lekker gegeten te hebben, dan wordt zo'n plek in de gids opgenomen en staat die er na 10 jaar nog in (tenzij weer een andere toerist er over zijn net is gegaan en dat heeft gemeld). Zo ben ik ooit afgereisd naar een restaurant waar ik mijn twijfels kreeg over de kwaliteit. 10 jaar later las ik in een weblog van een Inders wat er aan de hand was: die keten was al 15 jaar op zijn retour. In Hyderabad heb ik mij ooit lopen verbazen over een aanprijzing van een restaurant, dat bij nader onderzoek een kelder bleek te zijn waar men waarschijnlijk vliegen kweekte.

• Aquila

Punt is dat ik de stof al heb. Zoek dus enkel een kleermaker die een kostuum kan maken. Die kleermakers die LP aanprijst zitten rond Connaught, en zijn hemelschreiend duur.

• Take2

Aquila Schreef:

——————————————————-

> Punt is dat ik de stof al heb. Zoek dus enkel een

> kleermaker die een kostuum kan maken. Die

> kleermakers die LP aanprijst zitten rond

> Connaught, en zijn hemelschreiend duur.

Niet teveel op de LP afgaan zoals Khan al eerder zei. De LP is leuk om informatie op te doen en lekker in te lezen (voor de reis) maar ik zou ermee uitkijken.

Hmmm, Khan….is het niet zo dat er meestal wel een kleermaker aan de winkel verbonden is waar je de stoffen koopt??

• Khan

Take2 Schreef:

>

> Hmmm, Khan….is het niet zo dat er meestal wel

> een kleermaker aan de winkel verbonden is waar je

> de stoffen koopt??

Wat mijn ervaring is dat ze een lijst met namen hebben, en dat ze dan een kleermaker in de buurt bellen om langs te komen. Nadat je de stof gekocht hebt loop je die kant op. Als je je eigen kleermaker kent in de buurt kun je die natuurlijk laten komen. Maar dat is voor gevorderden. :)

@ Aquila: je kunt natuurlijk altijd een stoffenwinkel die er een beetje fatsoenlijk uitziet binnenwandelen en vragen wie ze kunnen aanraden. Risico is dat ze je dan vervolgens graag iets willen verkopen. B)

• Sweety

Weet dat als de winkelier een kleermaker laat komen, hij er zelf ook aan verdient. Ik heb 2 jaar geleden in Karol Bagh nette broeken laten maken voor mijn man. Stof uit Ned meegenomen. Hij draagt ze op kantoor, precies nagemaakt van een Amici broek die hij droeg, niets mis mee. Kleermaker zit aan de Ajmal Khan Road, maakt alleen herenkleding, precieze adres heb ik niet meer, sorry. Ongeveer 5 min lopen vanaf metrostation Karol Bagh.